Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDSOS 303 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDSOS 303 Adı: ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Staj yok
Dersin Amacı
Çokkültürlülük konusuyla ilgili kavram ve tanımlamaları öğrencilere aktarmak, kültürel farklılıklar ve ilgili olgular hakkında öğrencilerin bilgi düzeylerinin gelişimine katkıda bulunmaktır. Bu kapsamda, çokkültürlülük konusunun coğrafi düşünce ve örüntüleri bağlamında öğrencilere aktarılması ve öğrencilerin Çokkültürlülük kavramı hakkında yeterli bilgi ve donanıma sahip olmasını sağlamak, dersin temel hedeflerindendir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersin amacı öğrencileri, modern ulusal devletlerin oluşturduğu küresel toplulukta çokkültürlülük siyaseti ile tanıştırmak ve çokkültürlülüğün genel yönlerini ve politikalarını sunmaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin ve ders tanıtım bilgilerinin sunulması Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Çokkültürlülük Kavramı Üzerine Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Küreselleşme- Kültür ve Çokkültürlülük Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Çokkültürlü Toplumlar ve Çoğulculuk Biçimleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
5 Çokkültürlü Toplumlarda Çoğunluk ve Çoğulluk Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
6 Çokkültürlü Toplumlarda Kimlik Politikaları Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
7 Çokkültürlü Toplumlarda Dil, Din ve Mezhep Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
8 Ara Sınav
9 Çokkültürlü Toplumlarda Aidiyet ve Temsiliyet Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
10 Farklılık- Çokluk ve Eşitlik Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
11 Çokkültürlülük ve Özcülük Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
12 Çokkültürlü Yurttaşlık Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap,
13 Çokkültürlü Toplumlarda İktidar ve Mekânsal Üretimler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap,
14 Çokkültürlü Toplumlarda Mekân ve Temsilleri Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap,
15 Çokkültürlü Toplumlarda Birlikte Yaşama Becerisi Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Makale Eleştirisi, Rapor Hazırlama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Torres, Carlos Alberto (1998). Democracy, Education, and Multiculturalism: Dilemmas of Citizenship in a Global World, Lanham: Rowman and Littlefield Publishers.
2 Modood, Tariq (2007). Multiculturalism, Cambridge and Malden: Polity Press.
3 Doytcheva, Milena (2013). Çokkültülülük, çev. Tuba Akıncılar Onmuş, İstanbul: İletişim yayınları.
4 Çokkültürcülük, Tatunma Politikası, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, kitaplar, projeksiyon, CD

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 8
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 11 11
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 7 7
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90