Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT111 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT111 Adı: FUTSAL Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin futsalın tanımını, futsal oyununun genel karakteristik özelliklerini, futbolun Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, futsal oyun kurallarını, futsal oyununun temel tekniklerini ve taktiklerinin öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Futsal oyun kurallarını ve bu kuralları oyun içi kullanmayı bilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Futsal ile ilgili temel teknikleri açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Futbolda öğrendiği teorik ve pratik bilgileri farklı alanlarda uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Erdemlilik / Fair-play ilkelerinin farkındadır ve oyun ortamında uygulayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Futsal ile ilgili malzeme ve araç-gereçleri bilir, bakımını yapabilir PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Futsal spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Futsal müsabaka kuralları ve saha ölçüleri Anlatma yöntemi
2 Topsuz yapılan teknikler, Futsal vuruş teknikleri ve uygulama çalışmaları Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
3 Top kontrolü ve pas teknikleri uygulama çalışmaları Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
4 Top kontrolü ve pas teknikleri uygulama çalışmaları Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
5 Aldatma teknikleri ve uygulama çalışması Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
6 Aldatma teknikleri ve uygulama çalışması Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
7 Dripling (top sürme) teknikleri ve uygulama çalışmaları Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
8 Ara Sınav
9 Savunma Taktikleri 1v1; 2v2, 3v3, 4v4 Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
10 Savunma Taktikleri 1v1; 2v2, 3v3, 4v4 Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
11 Hücum Taktikleri 1v1; 2v2, 3v3, 4v4 Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
12 Hücum Taktikleri 1v1; 2v2, 3v3, 4v4 Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
13 Pas, Top Sürme ve Şut teknik uygulamaları Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
14 Duran top organizasyonları: Savunma Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
15 Duran top organizasyonları: Hücum Bireysel çalışma yöntemi Grup çalışması Beceri geliştirme çalışması Düzey geliştirme çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 https://www.tff.org/Resources/TFF/Documents/0002012/TFF-Dokuman/MHK/Futsal-Oyun-Kurallari-TR.pdf
2 Futsal, yücel Ocak. Selçuk Buğdaycı, berday basın yayıncılık, Ankara 2011
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Futsal Topu, Antrenman Ayracı, Kapak, Huni vs antrenman malzemesi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 1 20
8.Dönem Ödevi 16 1 30
9.Proje 16 2 30
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 8 16
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 16 32
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 90