Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDCOG 301 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDCOG 301 Adı: KUVATERNER COĞRAFYASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMRE ELBAŞI (eelbasi@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kuaterner jeolojik dönemi coğrafyası genel özelliklerinin öğretilmesine yönelik bir derstir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kuvaterner dönemi coğrafyasını tanımlayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kuvaterner dönemini araştırma ve inceleme yöntemlerini anlamlandırabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kuvaternerin ana dönemlerini açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Kuaterner’de meydana gelen deniz seviyesi değişikliklerini açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 İklim değişikliğini tanımlayabilir ve iklim değişikliğinin nedenlerini açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Kuaterner döneminde gerçekleşen coğrafi gelişmeler, sonuçları ve disiplinler arası çalışmaların tanıtılmasının yapılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanımı Anlatma Yöntemi
2 Jeolojik zamanlar hakkında genel bilgiler. Anlatma Yöntemi
3 Jeolojik Zaman Tablosu Anlatma Yöntemi
4 Kuvaterner Hakkında Genel Bilgiler Anlatma Yöntemi
5 Kuvaterner Kronolojisi Anlatma Yöntemi
6 Kuvaternerdeki İklim Değişiklikleri Anlatma Yöntemi
7 Başlıca Buzul Dönemleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Buzul Arası Dönemler Anlatma Yöntemi
10 Kuvaterner'deki Neotektonik Hareketler Anlatma Yöntemi
11 Akdeniz, Karadeniz ve Hazar Denizi İlişkisi Anlatma Yöntemi
12 Deniz Seviyesi Değişiklikleri Anlatma Yöntemi
13 Deniz Seviyesi Değişikliklerinin Sonuçları Anlatma Yöntemi
14 Deniz Seviyesi Değişiklikleri Sonucunda Oluşan Kıyı Şekilleri Anlatma Yöntemi
15 Deniz Seviyesi Değişimi Sonucu Oluşan Flüvyal Şekiller Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Martin Williams, David Dunkerley, Patrick De Deckker, Peter Kershaw, John Chappell,1998, Quaternary Environments: Second edition. Arnold, London
2 Ardos, M., 1996, Türkiye'de Kuvaterner Jeomorfolojisi. Çantay Kitabevi, İstanbul
3 Lutgens, FK., Tarbuck EJ., Tasa, D. (2012). Essentials of Geology, Pearson Prentice Hall.
4 Erol, O. 1979. Dördüncü Çağ. Ankara Üniversitesi, Coğrafya Araştırma Enstitüsü Yayınları, No. 22, Ankara
5 Buzullar ve Buzul Jeomorfolojisi, Hüseyin Turoğlu. İstanbul: Çantay, 2011. xv+592 sayfa (245 şekil + 246 fotoğraf) (ISBN 978-975-9060-82-4)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60