|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA KARİPCİN (fkaripcin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, günlük hayatımızdaki ve iş hayatındaki fiziksel ve kimyasal risklerin neler olduğu, nasıl önlenebileceği konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fiziksel ve kimyasal risklerin neler olduğunu açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fiziksel ve kimyasal risklere karşı alınacak genel önlemleri sıralayabilir |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Fiziksel ve kimyasal riskler ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders günlük hayatımızda ve iş hayatımızda etkisi olan kimyasal ve fiziksel risklerin neler olduğunu, kimyasalların hayatımızın neresinde olduğunu, kimyasalları kullanırken dikkat edilmesi gereken hususları, uyulması gereken kuralları, alınması gereken tedbirleri. uyarı işaretlerini, Yaşamın içindeki fiziksel risklerin çeşitlerini (gürültü, titreşim, termal konfor, basınç vb.) zararlarını ve alınması gerekli önlemleri kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, Genel Bilgiler, Hayatımızdaki Fiziksel Kimyasal Riskler Nelerdir? | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Kimyasalların kullanım alanları, hayatımızdaki yeri | Anlatma, Soru-Cevap |
3 | Tehlikeli kimyasallar | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Uyarı İşaretleri ve Etiketleme | Anlatma, Soru-Cevap |
5 | Kimyasallarla çalışma, depolama ve atık yönetimi | Anlatma, Soru-Cevap |
6 | Basınçlı Tüplerle Çalışma | Anlatma, Soru-Cevap |
7 | Tehlikeli Kimyasalların Sağlığa Etkileri ve Önlemler | Anlatma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yangın nasıl oluşur? Önlemler, Dikkat edilmesi gerekenler. | Anlatma, Soru-Cevap |
10 | Fiziksel Risk Etmenleri-Gürültü | Anlatma, Soru-Cevap |
11 | Titreşim | Anlatma, Soru-Cevap |
12 | Aydınlatma | Anlatma, Soru-Cevap |
13 | Termal Konfor, Sıcaklık, Nem vb. | Anlatma, Soru-Cevap |
14 | Radyasyon | Anlatma, Soru-Cevap |
15 | Basınç değişimleri | Anlatma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tuğsavul, H. C. (2011). Kimyasal Risk Etmenleri. Akademik Kitaplar Yayıncılık | |
2 | Selek, H. S. (2022). İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Temel Konular. Seçkin Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |