|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKET CİHAT ÖZER (cihatozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Yoga tipleri, hatha yoga egzersizlerinin etkileri ve hatha yoganın fizyoterapideki yeri konusunda bilgi kazanılması, bazı temel düzey hatha yoga egzersizlerinin uygulanmasını yönelik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yoga öğretisini anlatabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Yoga anatomisini anlatabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Yoganın yararlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Yoga çeşitleri arasındaki farkları ayırt edebilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yoga felsefesi, yoga tipleri ve kullanım yöntemleri, yoga öncesi fizyoterapi değerlendirmesi, yoga eğitimini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yogaya giriş | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Yoga öğretisi: Felsefesi, çeşitleri ve yararları Başlangıç düzeyi yoga dersi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Ayakta duruşlar -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama (Ujjayi nefesi) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Öne eğilmeler -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama (Nadhi Sodhana nefesi) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Arkaya eğilmeler -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama (Kapalabhati nefesi) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Kalça açıcılar -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama (Sitali nefesi) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Burgular -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama (Bhramari nefesi) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karın güçlendiriciler -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama (Kumbhaka nefesi) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Karın güçlendiriciler -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama (Kumbhaka nefesi) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Ters duruşlar -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Ters duruşlar -Anatomi -Modifikasyonlar / Düzeltmeler -Pranayama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Yoga Terapi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Yin Yoga | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Ashtanga Yoga | Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Münzinger, Monika. (2005). Temel Yoga Egzersizleri. Arkadaş Yayıncılık. | |
2 | Kaminoff, L. & Matthews, A. (2012). Yoga Anatomi. Sistem Yayıncılık. | |
3 | Worby, C. (2005). Her Yönüyle Yoga. Arkadaş Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |