|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKET CİHAT ÖZER (cihatozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, boks dersini ve branş sporunu sevdirip, çeşitli metotlarla nasıl uygulayacağını ve öğretileceğine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Boks sporunun tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Boks sporunun ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Boks sporunun oyunlarını ve kurallarını betimleyebilecektir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alana ait sporunun başlangıcı ve günümüze kadar olan bölümde meydana gelen değişimlerin ayrıntılı olarak ele alınarak uygulamalı bir şekilde öğretilmesi.Temel tekniklerin,pozisyonların,oyun kurallarının öğretilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Boksun dünyada ve ülkemizde gelişimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
2 | Boks malzemeleri ve ring ölçüleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
3 | Temel duruş ve gard alma | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
4 | Boks müsabaka kuralları ve planlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
5 | Boksör adımları, ileri adımlar, geriye adımlar, sola adımlar, sağa adımlar, rakip etrafında adımlar. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
6 | Direkt vuruşlar: sol direkt, sağ direkt.(Çeneye ve gövdeye) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
7 | Ayak hareketi ile birlikte direkt vuruşlar. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Direkt vuruşlara karşı savunma | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
10 | Kroşe vuruşlar(sağ ve sol kroşe) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
11 | Kroşe vuruşlar(sağ ve sol kroşe) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
12 | Kroşe vuruşlara karşı pasif müdafaa şekilleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
13 | Kroşe vuruşlara karşı aktif müdafaa şekilleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
14 | Alttan vuruşlar: Alttan vuruşlara karşı müdafaa şekilleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
15 | Antrenman örnekleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |