Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT202 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT202 Adı: SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, seçilmiş spor dalına (Atletizm, Yüzme ve Su Topu, Cimnastik, Futbol, Voleybol, Hentbol, Basketbol, Badminton, Taekwon-do, Tenis, Dağcılık, Okçuluk, Güreş, Masa Tenisi, Halter, Judo, Yelken, Atıcılık) ilişkin pedagojik ve farklı öğrenme ilkeleri dikkate alınarak; sınıf ve saha ortamında öğretme ve antrene etmede sergilenmesi gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 eğitim ve öğretim ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 eğitim öğretimle ilgili ilkeleri açıklayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Eğitim ve öğretimde strateji ,yöntem, teknik, ilkeler gibi kavramlara bağlı kalarak çözümler üretebiir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 sportif becerilerin öğretiminde kullanılan özel yöntem ve teknikleri bilir, bu tekniklere uygun antrenman planı hazırlayarak uygular PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenme ve öğretme yaklaşımları, güncel çalışmalar, öğretim programları ve felsefesi, spora özgü öğretim yöntem ve tekniklerinin temel yapısı ve özellikleri, öğretim yöntemlerine uygun antrenman planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, öğretim yöntemleriyle ilgili güncel çalışmaları takip etme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrenme, öğretme, yöntem ve tekniklere ilişkin temel kavramlar Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
2 Öğretim programları, felsefesi, yapısı ve temel unsurları Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
3 Özel öğretim yöntemlerinin temel yapısı ve işlevleri Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
4 Özel öğretim yöntemlerinde güncel yaklaşımlar Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
5 Komut yöntemi ve antrenman planı Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
6 Alıştırma yöntemi ve antrenman planı Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
7 Eşli yöntem ve antrenman planı Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Katılım yöntemi ve antrenman planı Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
10 Kendini kontrol yöntemi ve antrenman planı Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
11 Yönlendirilmiş buluş ve antrenman planı Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
12 Problem çözme ve antrenman planı Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
13 Kendi kendine öğretme ve antrenman planı Sunum, araştırma, ödev, soru-cevap
14 Özel öğretim yöntemleriyle hazırlanmış antrenman planlarının sunumu Araştırma, ödev, seminer, proje
15 Özel öğretim yöntemleriyle hazırlanmış antrenman planlarının sunumu Araştırma, ödev, seminer, proje
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 DEMİRHAN, G. Spor Eğitiminin Temelleri, Bağıgan Yayınevi, Ankara 2006
2 SIEDENTOP, D./HASTIE, P./ MARS, V. D., Complete Guide to Sport Education Daryl Siedentop, Copyright 2004.
3 THOMAS, K.L./ LEE, M.A./ THOMAS J.R., Physical Education Methods for Elementary Teachers, Human Kinetics, 2008.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 13 8 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 1 8 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120