|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURHANETTİN DURAN (bduran@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrencilerin çocuk hukuku ile ilgili temel kavramları öğrenmeleri, güncel gelişmelerin ve mevzuatın neler olduğunu bilmeleri amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çocuk hukukuyla ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-15 Özel gereksinimi olan bireylerin mevcut potansiyellerini fark etmeleri, bunları geliştirmelerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunar. PÇ-17 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmak amacıyla diğer çalışanlarla, velilerle ve kurumlarla işbirliği yapar. PÇ-33 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hak savunuculuğu (dezavantajlı gruplar, çocuklar vb) bağlamında yürütür. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Çocuk hukuku ile ilgili mevzuatı uygulayabilir |
PÇ-13 Mesleki gelişimi için kendi yeterliliklerini değerlendirir, sınırlarının farkında olur ve bunları geliştirmeye yönelik planlamalar yapar, uygular. PÇ-14 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hesap verilebilirlik ilkesi çerçevesinde yürütür ve gerekli kayıtları tutar, yıllık raporları hazırlar, psikolojik danışma süreciyle ilgili kayıtların gizliliğini sağlar. PÇ-17 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmak amacıyla diğer çalışanlarla, velilerle ve kurumlarla işbirliği yapar. PÇ-33 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hak savunuculuğu (dezavantajlı gruplar, çocuklar vb) bağlamında yürütür. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çocuk hukuku ile ilgili gerek ulusal gerek uluslararası gelişmeler takip edebilir. |
PÇ-4 Alanı ile ilgili etik kuralları, yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak çalışmanın insan hakları ve meslek etiği açısından önemini açıklar. PÇ-17 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini artırmak amacıyla diğer çalışanlarla, velilerle ve kurumlarla işbirliği yapar. PÇ-33 Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini hak savunuculuğu (dezavantajlı gruplar, çocuklar vb) bağlamında yürütür. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çocuk hukuku hakkında temel bilgilerin öğretilmesi ve tartışılması. Çocuk hukukuna ilişkin uygulamadan kararların tahlil edilmesi. Çocuk hukukuna hakim olan yasal düzenlemelerin öğretilmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Toplumu Düzenleyen Kurallar | Anlatım / Soru – Cevap |
| 2 | Hukuk Kuralları | Anlatım / Soru – Cevap |
| 3 | Çocuk Hukuku ve Hukuk Sistemindeki Yeri | Anlatım / Soru – Cevap |
| 4 | Hukukta Kişiler | Anlatım / Soru – Cevap |
| 5 | Gerçek Kişilerin Ehliyetleri | Anlatım / Soru – Cevap |
| 6 | Fiil Ehliyeti | Anlatım / Soru – Cevap |
| 7 | Ehliyetlerin Sınıflandırılması, Çocukların Durumu | Anlatım / Soru – Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Velayet | Anlatım / Soru – Cevap |
| 10 | Vesayet | Anlatım / Soru – Cevap |
| 11 | Çocukların Malları | Anlatım / Soru – Cevap |
| 12 | Çocukta Soybağı | Anlatım / Soru – Cevap |
| 13 | Evlat Edinme | Anlatım / Soru – Cevap |
| 14 | 6284 sayılı Kanun Kapsamında Çocukların Durumu | Anlatım / Soru – Cevap |
| 15 | 6284 sayılı Kanun Kapsamında Çocukların Durumu | Anlatım / Soru – Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Serozan, R. (2016). Çocuk Hukuku. Vedat Kitapçılık. İstanbul | |
| 2 | Akyüz, E. (2021). Çocuk Hukuku. Pegem Akademi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, yazı tahtası, bilgisayar, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||