|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı doktora öğrencilerine marka yönetiminde kirtik düşünme ve araştırma yapma konusunda bir baz yaratmaktır. Ders öğrencilere araştırma fikirleri oluşturmada, kavramlar oluşturma ve ölçümlemedegerekli olan yetileri verecektir. Bu sebeple, stratejik marka yönetimi konusu ile ilgili birçok teorik ve metodolojik yaklaşıma ve aynı zamanda varolan akademik bilgiye katkı sağlamaya yönelik teorik bakış açılarına yer verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Strtejik marka yönetiminde akademik bilginin oluşum yolunun anlaşılması |
PÇ-1 Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. PÇ-3 Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir PÇ-5 Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder. PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Marka yönetimi konusunda bilimsel bakış açısı kazanır |
PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. PÇ-3 Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir PÇ-7 Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır PÇ-12 Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-13 Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kavramsal boyutlarıyla marka ve marka yönetimi, marka konumlandırma, marka kimliği, marka denkliği, markalama süreci, marka lama türleri, marka stratejileri ve marka iletişimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Marka Kavramı | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
2 | Marka Denkliği | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Marka İnşası | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Marka Unsurları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Marka Yönetimi için Pazarlama Programları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Marka Yönetimi için Pazarlama İletişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Marka Çağrışımları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marka Değerinin Ölçümü | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Marka Yönetiminde Tüketicinin Zihni | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Marka Yönetiminde Pazar Performansı | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Marka Mimarisi Stratejilerinin Tasarlanması | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Marka Genişlemesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Markayı Uluslararası Pazarlarda Yönetmek | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
15 | Değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Strategic Brand Management, 4th edition, Kevin Lane Keller, Prentice-Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Sunum (projeksiyon), ders kitabı, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |