Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞL632 - İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)

Kodu: İŞL632 Adı: PAZARLAMADA TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME - ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA ÜNSALAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste, stratejik yönetim ile ilgili genel kavram ve teknikler çerçevesinde yenilik ve teknolojinin işletme yönetimindeki rolünün incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu çerçevede organizasyon yapısı içinde teknoloji ve yenilik konuları çeşitli yönleri ile ele alınacak ve etkileri ayrıntılı olarak incelenmeye çalışılacaktır. Ayrıca, bu ders kapsamında pazarlama çevresi, çevresel belirsizlik, sistem yaklaşımı çerçevesinde organizasyonlarda teknoloji, yönetim ve teknoloji yönetimi, teknoloji/yenilik yayılımı, süreç yeniliği, değer zincirleri gibi konular da ele alınacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayan yeni ürün geliştirmenin gerekçelerini ve önemini değerlendirmek PÇ-2 Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir.
PÇ-18 Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yeni ürün ve teknoloji geliştirme konusundaki temel sorunları belirlemek PÇ-6 İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir.
PÇ-10 Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar.
PÇ-14 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu derste öncelikle pazarlamada inovasyon ve teknoloji yönetimi ile ilgili temel kavramların incelenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu ders kapsamında sistem yaklaşımı çerçevesinde organizasyonlarda teknoloji, yönetim ve teknoloji yönetimi, teknoloji/yenilik yayılımı gibi konular da ele alınacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ürün nedir Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
2 Ürün türleri ve özellikleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
3 Ürün, teknoloji ve yenilik arasındaki ilişkiler Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
4 Ürün yönetimi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
5 Ürün geliştirme yöntem ve stratejileri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
6 Ürün geliştirmede proje yönetimi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
7 Ürün geliştirmede proje yönetimi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Üründe fizibilite çalışması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
10 Üründe fizibilite çalışması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
11 Prototip geliştirme Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
12 Ürün testi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
13 Ürün pazarlaması ve imalatı Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
14 Ürün geliştirmede yeni akımlar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
15 Genel değerlendirme Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Tidd, J. & Bessant, J. Managing Innovation: Integrating Technological, Market and Organizational Change, 2009, John Wiley & Sons
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 14 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 6 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180