Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDBTE 304 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDBTE 304 Adı: BLOK TABANLI ROBOT PROGRAMLAMA VE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OZAN COŞKUNSERÇE (coskunserce@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı programlama ve robotik konularında hiçbir ön bilgiye sahip olmayan öğrencilere temel programlama, robotik bileşenleri kontrol ve yapay zeka araçlarını kullanma becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Robotların tarihsel gelişimini açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Robot teknolojilerini açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Mblock 5 blok tabanlı programlama yazımını kullanabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Programlama temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Robotik bileşenleri programlayarak kullanabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-6 Yapay zeka araçlarını kullanabilir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, robotların tarihçesi, robot teknolojileri, Mblock 5 blok tabanlı programlama aracı, programlama temel kavramları, Mbot ve robotik bileşenlerin programlanması, yapay zeka uygulamalarını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Robot nedir? Robotların tarihsel gelişimi. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Mblock 5 yazılımının kurulumu ve arayüzü Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Mblock 5'te aygıtlar, kuklalar, sesler ve arkaplan Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Mblock 5 kod blokları türleri Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Döngüler ve koşul yapıları Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Değişkenler, listeler ve fonsiyonlar Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Mbot robotu bileşenleri-Led lambalar ve Buzzer Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Mbot robotu bileşenleri-Hareket Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Mbot robotu bileşenleri-Işık algılayıcı Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Mbot robotu bileşenleri- Ultrasonik algılayıcı Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Mbot robotu bileşenleri- çizgi algılayıcı Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Mbot robotu bileşenleri - Kızılötesi alıcı ve verici. Mbot robotu bileşenleri-Buton ve zamanlayıcı Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Yapay zeka araçları Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Yapay zeka araçları Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Coşkunserçe, O. (2021). Eğitimde robot programlama. Ankara: Pegem Akademi.
2 Delebe, E. (2017). Kod blokları ile Ardunio. İstanbul: Kodlab
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar, Mbot eğitsel robot kiti

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 16 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 7 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 86