Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Robotların tarihsel gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Robot teknolojilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Mblock 5 blok tabanlı programlama yazımını kullanabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Programlama temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Robotik bileşenleri programlayarak kullanabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 |
Yapay zeka araçlarını kullanabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders, robotların tarihçesi, robot teknolojileri, Mblock 5 blok tabanlı programlama aracı, programlama temel kavramları, Mbot ve robotik bileşenlerin programlanması, yapay zeka uygulamalarını kapsamaktadır.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Robot nedir? Robotların tarihsel gelişimi. |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
2 |
Mblock 5 yazılımının kurulumu ve arayüzü |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
3 |
Mblock 5'te aygıtlar, kuklalar, sesler ve arkaplan |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 |
Mblock 5 kod blokları türleri |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 |
Döngüler ve koşul yapıları |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 |
Değişkenler, listeler ve fonsiyonlar |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 |
Mbot robotu bileşenleri-Led lambalar ve Buzzer |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mbot robotu bileşenleri-Hareket |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 |
Mbot robotu bileşenleri-Işık algılayıcı |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 |
Mbot robotu bileşenleri- Ultrasonik algılayıcı |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 |
Mbot robotu bileşenleri- çizgi algılayıcı |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 |
Mbot robotu bileşenleri - Kızılötesi alıcı ve verici. Mbot robotu bileşenleri-Buton ve zamanlayıcı |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 |
Yapay zeka araçları |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 |
Yapay zeka araçları |
Anlatma Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Coşkunserçe, O. (2021). Eğitimde robot programlama. Ankara: Pegem Akademi. |
2 |
Delebe, E. (2017). Kod blokları ile Ardunio. İstanbul: Kodlab |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders notları, bilgisayar, Mbot eğitsel robot kiti |