| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | UMUT KÖKBAŞ (umutkokbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Elektrokimya ile ilgili temel prensipler, elektrokimya kanunları, eşitlikleri, ve elektrokimyasal uygulamaları, piller ve korozyon konularının öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Biyoelektrokimyasal sistemlerin temel prensiplerini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-2 | Biyosensörleri tanımlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Temel bilimlerin entegrasyonunu açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Elektrokimyanın tanımlanması ve tarihçesi, Elektrokimyanın Prensipleri. Çözelti kimyası. Çözeltideki iyonlar, çözücü yapısı, iyon çözücü etkileşimleri, iyon-iyon etkileşimleri, iyonik aktivite. Elektrolit Çözeltilerinde İyonik Göç, Elektrolitik iletkenlik, elektrolitlerin sınıflandırılması. Elektrotların Tanınması ve Elektrokimyasal Hücreler, Elektrot, Elektrot/Çözelti Ara Yüzeyi. Galvanik Hücreler, Elektrot Tipleri, Metal/Metal İyon Elektrotları, Gaz Elektrot, Amalgam Elektrot, Anyon Elektrot, Redoks Elektrotu, Membran Elektrot, Cam Elektrot. İletkenlerin sınıflandırılması, Faraday elektroliz kanunları Kulometreler. Kuvvetli elektrolitler hakkında Debye-Hückel Teorisi. Nernst Eşitliği, Elektromotor kuvvet, Reversible elektrot potansiyelleri. Pillerin sınıflandırılması ve incelemeleri. Redoks sistemler. Elektromotor kuvvet ölçülmesinin uygulamaları. Elektroliz ve polarizasyon, Polarografi, Amperometri. Elektrokimyasal korozyon. Potansiyostat sistemleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Elektrokimyanın tanımlanması ve tarihçesi, Elektrokimyanın Prensipleri. Çözelti kimyası | |
| 2 | Çözeltideki iyonlar, çözücü yapısı, iyon çözücü etkileşimleri, iyon-iyon etkileşimleri, iyonik aktivite. | |
| 3 | Elektrolit Çözeltilerinde İyonik Göç, Elektrolitik iletkenlik, elektrolitlerin sınıflandırılması | |
| 4 | Elektrotların Tanınması ve Elektrokimyasal Hücreler, Elektrot, Elektrot/Çözelti Ara Yüzeyi | |
| 5 | Galvanik Hücreler, Elektrot Tipleri, Metal/Metal İyon Elektrotları, Gaz Elektrot, Amalgam Elektrot, Anyon Elektrot, Redoks Elektrotu, Membran Elektrot, Cam Elektrot. | |
| 6 | İletkenlerin sınıflandırılması, Faraday elektroliz kanunları Kulometreler. | |
| 7 | Kuvvetli elektrolitler hakkında Debye-Hückel Teorisi. | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nernst Eşitliği, Elektromotor kuvvet, Reversible elektrot potansiyelleri. | |
| 10 | Pillerin sınıflandırılması ve incelemeleri. | |
| 11 | Redoks sistemler. | |
| 12 | Elektromotor kuvvet ölçülmesinin uygulamaları. | |
| 13 | Elektroliz ve polarizasyon, Polarografi, Amperometri. | |
| 14 | Elektrokimyasal korozyon. | |
| 15 | Potansiyostat sistemleri | |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Serra, P. A. (Ed.). (2010). Biosensors. BoD–Books on Demand. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Sunu, slayt, bilgisayar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 9 | 1 | 20 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 20 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 47 | ||