Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDPSİ 302 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDPSİ 302 Adı: BİBLİYOTERAPİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin psişik süreçlere yönelik iç görü kazanmalarıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikoloji alanındaki beş temel paradigmayı bilir. PÇ-
DÖÇ-2 Temel psikoloji paradigmaları ile patolojiye bakış açısındaki dönüşümü ilişkilendirebilir. PÇ-
DÖÇ-3 Kendi psikolojik süreçlerine yönelik yansıtıcı düşünme geliştirebilir. PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders temel psikolojik içeriğe sahip edebi eserlerin okunması ve bu eserler üzerine iç görü kazanmayı hedefleyen grup çalışmalarını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bibliyoterapi yönteminin tanıtılması Sınıf tartışması
2 Modern yaşamda benlik ve ontolojik suçluluk kavramını ele alan bir edebi eserin okunması ve tartışılması Sözlü sunum
3 Eserin okunması ve tartışılmasına devam Sınıf tartışması
4 Psikanalitik bakış açısıyla bilinç ve bilinçaltı kavramlarını yansıtan bir edebi eserin okunması ve tartışılması İstasyon tekniği
5 Eserin okunması ve tartışılmasına devam Beyin fırtınası
6 Kişilik, çoklu kişilik (disosiyasyon) olgusunu işleyen bir edebi eserin okunması ve tartışılması Beyin fırtınası
7 Eserin okunması ve tartışılmasına devam Beyin fırtınası
8 Ara Sınav
9 İnsan benliğinin yıkıcı boyutlarını ele alan edebi/psikolojik bir eserin incelenmesi ve tartışılması Beyin fırtınası
10 Eserin okunması ve tartışılmasına devam Beyin fırtınası
11 Travma ve travma sonrası büyüme olgularını işleyen bir edebi eserin okunması ve tartışılması Beyin fırtınası
12 Eserin okunması ve tartışılmasına devam Beyin fırtınası
13 Yaşamda anlam bulmanın psikolojisini irdeleyen bir edebi eserin okunması ve tartışılması Beyin fırtınası
14 Eserin okunması ve tartışılmasına devam Beyin fırtınası
15 Psikolojide tanı ve tedavi süreçlerine eleştirel bir bakan bir eserin incelenmesi ve tartışılması Beyin fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Arkonaç, S. A. (2015). Psikolojide bilginin eleştirel arka planı. İletişim Yayınları
2 Yalom, I. D. (2013). Schopenhauer Tedavisi-Bugünü Yaşama Arzusu. Kabalcı Yayınevi.
3 Fromm, E. (2003). Sahip Olmak ya da Olmak, çev. A. Arıtan. : Arıtan Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 40
8.Dönem Ödevi 16 60
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 8 16
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 100