|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin psişik süreçlere yönelik iç görü kazanmalarıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikoloji alanındaki beş temel paradigmayı bilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-2 | Temel psikoloji paradigmaları ile patolojiye bakış açısındaki dönüşümü ilişkilendirebilir. |
PÇ- |
|
DÖÇ-3 | Kendi psikolojik süreçlerine yönelik yansıtıcı düşünme geliştirebilir. |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders temel psikolojik içeriğe sahip edebi eserlerin okunması ve bu eserler üzerine iç görü kazanmayı hedefleyen grup çalışmalarını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bibliyoterapi yönteminin tanıtılması | Sınıf tartışması |
2 | Modern yaşamda benlik ve ontolojik suçluluk kavramını ele alan bir edebi eserin okunması ve tartışılması | Sözlü sunum |
3 | Eserin okunması ve tartışılmasına devam | Sınıf tartışması |
4 | Psikanalitik bakış açısıyla bilinç ve bilinçaltı kavramlarını yansıtan bir edebi eserin okunması ve tartışılması | İstasyon tekniği |
5 | Eserin okunması ve tartışılmasına devam | Beyin fırtınası |
6 | Kişilik, çoklu kişilik (disosiyasyon) olgusunu işleyen bir edebi eserin okunması ve tartışılması | Beyin fırtınası |
7 | Eserin okunması ve tartışılmasına devam | Beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan benliğinin yıkıcı boyutlarını ele alan edebi/psikolojik bir eserin incelenmesi ve tartışılması | Beyin fırtınası |
10 | Eserin okunması ve tartışılmasına devam | Beyin fırtınası |
11 | Travma ve travma sonrası büyüme olgularını işleyen bir edebi eserin okunması ve tartışılması | Beyin fırtınası |
12 | Eserin okunması ve tartışılmasına devam | Beyin fırtınası |
13 | Yaşamda anlam bulmanın psikolojisini irdeleyen bir edebi eserin okunması ve tartışılması | Beyin fırtınası |
14 | Eserin okunması ve tartışılmasına devam | Beyin fırtınası |
15 | Psikolojide tanı ve tedavi süreçlerine eleştirel bir bakan bir eserin incelenmesi ve tartışılması | Beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arkonaç, S. A. (2015). Psikolojide bilginin eleştirel arka planı. İletişim Yayınları | |
2 | Yalom, I. D. (2013). Schopenhauer Tedavisi-Bugünü Yaşama Arzusu. Kabalcı Yayınevi. | |
3 | Fromm, E. (2003). Sahip Olmak ya da Olmak, çev. A. Arıtan. : Arıtan Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 40 | |
8.Dönem Ödevi | 16 | 60 | |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |