| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET KAYA (ahmetkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, optimizasyon kavramını açıklamak ve çeşitli optimizasyon teknikleri uygulamalarının anlatılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Karşılaşılan problemlerde Optimizasyon bazlı çözüm algoritmalarından en uygun olanı seçebilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		|
| DÖÇ-2 | Disiplinler arası değişik problem tanımlarını algılayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		|
| DÖÇ-3 | Yöntemlerin temelini oluşturan lineer cebirsel ve diğer matematiksel teoremleri anlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		|
| DÖÇ-4 | İleri seviyede karışık problemleri anlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-  | 
		|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Lineer Cebir ve çeşitli matematiksel programlama yöntemlerinin anlatılması ile optimizasyon teknikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Doğrusal Programlamanın temelleri ve Lineer Cebir tekrarı | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 2 | Doğrusal Programlama için matematiksel modeller | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 3 | Geometriksel yaklaşım ile çözüm bulma | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 4 | Doğrusal programlama model kurma | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 5 | Doğrusal Programlamada çözüm teknikleri | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 6 | Grafik Yöntem | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 7 | Simplex çözüm yöntemi | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dualite Teorisi | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 10 | Duyarlılık Analizi | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 11 | M-Yöntemi | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 12 | İki Aşamalı Yöntem | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 13 | Tek yapay değişken yöntemi | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 14 | Genel örnekler | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 15 | Konu Tekrarı | Konu anlatımı ve konu ile ilgili soru çözümü | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 2 | 4 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||