Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

OSD FAKÜLTESİ / OSDLT 302 - ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ

Kodu: OSDLT 302 Adı: SUYUN SIRADIŞI KİMYASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEYDA ÇİĞDEM ÖZKAN (seydaozkan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencileri suyun olağan dışı ve mükemmel özellikleri hakkında bilgi sahibi yapmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Suyun insan sağlığı için önemi ve su kaynaklarının korunması hakkında bilgi sahibidir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Suyun kimyası konusunda bilgi sahibidir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Suyun hafızası ve sıradışı özellikleri konusunda bilgi sahibidir. PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
“Dünyamız ve Dünyamızdaki Su Nasıl Oluştu?”, Yaşamın kaynağı su, “Su kimyasal olarak nasıl oluşur?”, Suyun halleri, Su döngüsü, “Bulut, yağmur, kar, dolu, çiğ ve kırağı nasıl oluşur?”, Suyun moleküler yapısı, Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, Mpemba etkisi, Suyun faz diyagramı, Okyanus ve deniz suyu, İçme suyu ve özellikleri, “Sağlıklı içme suyu nasıl olmalıdır?”, İçme ve kullanma sularının standartları, İnsan sağlığı için su, Su ile ilgili enteresan bilgiler: Dünya’daki en derin çukur: Mariana Çukuru, Türkiye’de su kullanımı ve gelecekteki olası su savaşları, Su kaynakları, “Dünya üzerinde su nerede ve hangi şekillerde bulunur?”, Suyun Hafızası, Zemzem suyu ve özellikleri, Küresel Isınmanın Su Kaynakları üzerindeki etkisi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dünyamız ve Dünyamızdaki Su Nasıl Oluştu? Yaşamın Kaynağı su Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
2 Yaşamın Kaynağı su Su kimyasal olarak nasıl oluşur? Suyun halleri Su döngüsü Bulut, yağmur, kar, dolu, çiğ ve kırağı nasıl oluşur? Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
3 Bulut, yağmur, kar, dolu, çiğ ve kırağı nasıl oluşur? Suyun moleküler yapısı Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
4 Mpemba etkisi Suyun faz diyagramı Okyanus ve deniz suyu Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
5 İçme suyu ve özellikleri Sağlıklı içme suyu nasıl olmalıdır? İçme ve kullanma sularının standartları Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
6 İnsan sağlığı için su Su içmeden sağlıklı kalınabilir mi? Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
7 Su ile ilgili enteresan bilgiler: Dünya’daki en derin çukur: Mariana Çukuru Türkiye’de su kullanımı ve gelecekteki olası su savaşları Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
8 Ara Sınav
9 Su kaynakları Dünya üzerinde su nerede ve hangi şekillerde bulunur? Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
10 Suyun Hafızası nedir? (1. Kısım) Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
11 Suyun Hafızası (2. Kısım) Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
12 Suyun Hafızası (3. Kısım) Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
13 Zemzem suyu ve özellikleri Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
14 Küresel Isınmanın Su Kaynakları üzerindeki etkisi Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
15 Küresel Isınmanın Su Kaynakları üzerindeki etkisi Konu Anlatım Soru-Cevap Video İzleme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Emoto, M. (2008) Suyun Gizli Mesajı. İstanbul:Kuraldışı Yayınları.
2 Mutluay, H. ve Demirak, A. (1996). Su Kimyası. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Derslik, bilgisayar, projeksiyon, internet.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90