| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Birey olarak hakkın tanımını ve türlerini bilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Her bireyin ayrımcılığa tabi tutulmaksızın sadece insan olması suretiyle kazandığı haklarına saygı duymak konusunda duyarlılık kazanır. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Hakların dünyada ve ülkemizde koruma mekanizmalarını bilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		 | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Giriş Dersi, Dersin İşlenişi İle İlgili Genel Açıklamalar (İnsan Hakları Hukuku’nun tarihsel gelişimi; İnsan Hakları Hukuku’nda kavram sorunsalı.) | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi,
 | 
	
		
		| 2 | 
		İnsan Hakları Hukuku’nun diğer hukuk dalları ve disiplinlerle ilişkisi; Ulusal ve uluslararası insan hakları hukukunun kaynakları. | 
		Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,  | 
	
		
		| 3 | 
		İnsan haklarının özellikleri (evrensellik, bireysellik, kişisellik, dokunulmazlık, devredilmezlik/vazgeçilmezlik…); Hakların sınıflandırılmasında temel yaklaşımlar; Sosyal, Ekonomik ve Kültürel Haklar. | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,  | 
	
		
		| 4 | 
		İnsan hakları koruma mekanizmaları (1) | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama | 
	
		
		| 5 | 
		İnsan hakları koruma mekanizmaları (2) | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,  | 
	
		
		| 6 | 
		Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama | 
	
		
		| 7 | 
		Pozitif yükümlülükler | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		AİHS’ne genel bakış, 13, 14 ve 15. maddelerin incelenmesi | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,  | 
	
		
		| 10 | 
		AİHS 2 VE 3. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,  | 
	
		
		| 11 | 
		AİHS 5. VE 6. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,  | 
	
		
		| 12 | 
		AİHS 5. VE 6. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,  | 
	
		
		| 13 | 
		DÜNYADAN İNSAN HAKLARI İHLALİ ÖRNEKLERİ | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi,  | 
	
		
		| 14 | 
		DÜNYADAN İNSAN HAKLARI İHLALİ ÖRNEKLERİ | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
	
		
		| 15 | 
		GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME | 
		Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Çeçen, A. (2020). İnsan hakları. Astana Yayınları. | 
	
		
		| 2 | 
		AYBAY Rona, İnsan Hakları Hukuku, 3.B., İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2017. | 
	
		
		| 3 | 
		DOĞAN, İ. (2021). AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ HUKUKU 2. TIPKI BASIM. Astana Yayınları. | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| İnsan Hakları Mevzuatı ve
Ders Kitabı |