| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Birey olarak hakkın tanımını ve türlerini bilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Her bireyin ayrımcılığa tabi tutulmaksızın sadece insan olması suretiyle kazandığı haklarına saygı duymak konusunda duyarlılık kazanır. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Hakların dünyada ve ülkemizde koruma mekanizmalarını bilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
|
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Giriş Dersi, Dersin İşlenişi İle İlgili Genel Açıklamalar (İnsan Hakları Hukuku’nun tarihsel gelişimi; İnsan Hakları Hukuku’nda kavram sorunsalı.) |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi,
|
| 2 |
İnsan Hakları Hukuku’nun diğer hukuk dalları ve disiplinlerle ilişkisi; Ulusal ve uluslararası insan hakları hukukunun kaynakları. |
Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 3 |
İnsan haklarının özellikleri (evrensellik, bireysellik, kişisellik, dokunulmazlık, devredilmezlik/vazgeçilmezlik…); Hakların sınıflandırılmasında temel yaklaşımlar; Sosyal, Ekonomik ve Kültürel Haklar. |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 4 |
İnsan hakları koruma mekanizmaları (1) |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama |
| 5 |
İnsan hakları koruma mekanizmaları (2) |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 6 |
Anayasa Mahkemesi Bireysel Başvuru |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
| 7 |
Pozitif yükümlülükler |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Rapor Hazırlama |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
AİHS’ne genel bakış, 13, 14 ve 15. maddelerin incelenmesi |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 10 |
AİHS 2 VE 3. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 11 |
AİHS 5. VE 6. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 12 |
AİHS 5. VE 6. MADDE İNCELEMESİ VE UYGULAMALARI |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 13 |
DÜNYADAN İNSAN HAKLARI İHLALİ ÖRNEKLERİ |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, |
| 14 |
DÜNYADAN İNSAN HAKLARI İHLALİ ÖRNEKLERİ |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 15 |
GENEL TEKRAR VE DEĞERLENDİRME |
Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Rapor Hazırlama |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Çeçen, A. (2020). İnsan hakları. Astana Yayınları. |
| 2 |
AYBAY Rona, İnsan Hakları Hukuku, 3.B., İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2017. |
| 3 |
DOĞAN, İ. (2021). AVRUPA İNSAN HAKLARI SÖZLEŞMESİ HUKUKU 2. TIPKI BASIM. Astana Yayınları. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| İnsan Hakları Mevzuatı ve
Ders Kitabı |