|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı nicel araştırma yöntemleri ile sağlanan homojen ve homojen olmayan verilerin incelenmesinde kullanılan temel istatistik testlerinin öğrenilmesi ve elde edilen bulguların tablo ve grafikler eşliğinde sunulmasının öğretimidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel yöntemlerle toplanan verinin anlamlı hale getirilmesini kavrayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | İstatistiklee ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Verilerin toplanması, sınıflandırılması, çözümlenmesi, ve sonuçların yorumlanması ile ilgili teknik ve yöntemleri uygulayabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Evren örneklem, değişken sınıflamaları, ölçek türleri, yüzde ve frekans dağılımları, merkez ölçüleri, yüzdelik dilimler, basıklık, çarpıklık, homojenlik ve normallik, standart puanlar (t-Z), korelasyon, hipotez testleri incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Evren ve örneklem, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
2 | Değişken sınıflamaları, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
3 | Ölçek türleri, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
4 | Yüzdelikler ve frekans dağılımları, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
5 | Merkez ölçüleri, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
6 | Merkez ölçüleri, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
7 | Yüzdelikler | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basıklık ve çarpıklık, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
10 | homojenlik ve normallik, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
11 | Standart puanlar (t-Z), | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
12 | Korelasyon, | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
13 | Hipotez testleri: t testi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
14 | Hipotez testleri: varyans analizi; Kruskal Wallis | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
15 | Hipotez testleri:Post Hoc Testleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alpar, R. (2018) Spor Bilimlerinde İstatistik, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, data projector, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 8 | 2 | 16 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |