Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT309 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT309 Adı: İSTATİSTİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı nicel araştırma yöntemleri ile sağlanan homojen ve homojen olmayan verilerin incelenmesinde kullanılan temel istatistik testlerinin öğrenilmesi ve elde edilen bulguların tablo ve grafikler eşliğinde sunulmasının öğretimidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilimsel yöntemlerle toplanan verinin anlamlı hale getirilmesini kavrayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 İstatistiklee ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Verilerin toplanması, sınıflandırılması, çözümlenmesi, ve sonuçların yorumlanması ile ilgili teknik ve yöntemleri uygulayabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Evren örneklem, değişken sınıflamaları, ölçek türleri, yüzde ve frekans dağılımları, merkez ölçüleri, yüzdelik dilimler, basıklık, çarpıklık, homojenlik ve normallik, standart puanlar (t-Z), korelasyon, hipotez testleri incelenir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Evren ve örneklem, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
2 Değişken sınıflamaları, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
3 Ölçek türleri, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
4 Yüzdelikler ve frekans dağılımları, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
5 Merkez ölçüleri, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
6 Merkez ölçüleri, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
7 Yüzdelikler Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
8 Ara Sınav
9 Basıklık ve çarpıklık, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
10 homojenlik ve normallik, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
11 Standart puanlar (t-Z), Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
12 Korelasyon, Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
13 Hipotez testleri: t testi Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
14 Hipotez testleri: varyans analizi; Kruskal Wallis Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
15 Hipotez testleri:Post Hoc Testleri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru Cevap, Grafik Çizme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Alpar, R. (2018) Spor Bilimlerinde İstatistik, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, data projector,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 1 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 8 2 16
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 20 20
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 121