Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT321 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT321 Adı: DRAMA EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bireyin kendini ifade edebilmesi, empati kurabilmesi, farklı bakış açılarına saygı gösterebilmesi, eleştirel düşünebilmesi, içinde olduğu grupla bütünleşebilmesi, drama öğretim planı hazırlayarak, uygulayabilmesi ve dramayı farklı yaş gruplarında kullanabilmesini sağlamaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yaratıcı dramanın tarihçesi ve tanımını açıklayabilir PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Grup içindeki bireysel özellikleri tanır ve farklılıkları ayırt edebilir PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Yaratıcı dramadaki yöntem ve teknikleri uygulama içinde kullanabilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Yaratıcı dramada uygulanan programın hedef, içerik ve işleniş açısından değerlendirebilir PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Kendi hazırladığı bir atölye programını farklı yaş gruplarında uygulayabilir PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Drama temel kavramlar, dramanın boyutları, dramanın yapısı ve aşamaları, dramada kullanılan yöntem ve teknikler, drama ders planı, örnek drama planının uygulanması ve değerlendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma, dersin yapısının tanıtımı Sunum, araştırma, örnek olay, tartışma, problem çözme, grup çalışması
2 İletişim ve etkileşim çalışmalarının uygulanması Sunum, araştırma, örnek olay, tartışma, problem çözme, grup çalışması
3 Güven-uyum çalışmalarının uygulanması Sunum, araştırma, örnek olay, tartışma, problem çözme, grup çalışması
4 Rol oynama ve doğaçlama çalışmalarının uygulanması Problem çözme, grup çalışması
5 Rol oynama ve doğaçlama çalışmalarının uygulanması Problem çözme, grup çalışması
6 Rol oynama ve doğaçlama çalışmalarının uygulanması Problem çözme, grup çalışması
7 Dramanın boyutlarının öğretime yansımaları Problem çözme, grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Ritm-müzik ve dramanın uygulanması Problem çözme, grup çalışması
10 Dans, devinim ve dramanın uygulanması Problem çözme, grup çalışması
11 Drama öğretiminin çocuklarda planlanması Problem çözme, grup çalışması
12 Drama öğretiminin genç ve yetişkinlerde planlanması Problem çözme, grup çalışması
13 Drama öğretiminin yaşlılarda planlanması Problem çözme, grup çalışması
14 Hazırlanan öğretim planının uygulanması Sunum, seminer, proje
15 Hazırlanan öğretim planının uygulanması Sunum, seminer, proje
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Adıgüzel, Ö. (2013). Eğitimde yaratıcı drama (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
2 Ataman, M. (2013). Yaratıcı yazma için yaratıcı drama (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 14 1 20
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 13 13
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120