|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKET CİHAT ÖZER (cihatozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Ritmik cimnastik çalışmaları, aletlerle (top, ip, çember, labut, kurdele) farklı vücut bölümlerinin koordinesini sağlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel becerilerle ilgili sunu yapabilme. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bu dersin sonunda öğrenci, Farklı ritimleri uygulayabilmeli (4/4, 3/4, 2/4, 6/8) |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Sıçramalar, denge, Dönüşler ve dalgalanma gibi vücut tekniklerini yapabilmeli |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Sıçramalar, denge, Dönüşler ve dalgalanma gibi vücut tekniklerini uygulatabilmeli |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ritmik cimnastiğin tarihçesi , Vücut tekniğinin özellikleri, Sıçramalar ve dengelerin çalışma örnekleri, Dönüşler ve dalgalanmaların çalışma örnekleri, Alet tekniği amaçları ve teknik özellikleri, İp aleti teknik özellikleri, Çember aleti teknik özellikleri , Top aleti teknik özellikleri , Kurdele aleti teknik özellikleri , Kompozisyonda alete özgü gereklilikler, Kompozisyon özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ritmik cimnastiğin tarihçesi ve vücut tekniğinin özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
2 | Sıçramalar ve dengelerin çalışma örnekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
3 | Dönüşler ve dalgalanmaların çalışma örnekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
4 | Alet tekniği amaçları ve teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
5 | İp aleti teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
6 | Çember aleti teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
7 | Top aleti teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kurdele aleti teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
10 | Kompozisyonda alete özgü gereklilikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
11 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
12 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
13 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
14 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altay.F., Bulca, Y. (2006) Ritim Eğitimi ve Dans .Ankara | |
2 | Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Modül. | |
3 | Jastrjembskaia, N. (2000). Rhythmic Gymnastics. Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |