|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere; antrenman bilimine ilişkin genel ve özel kavramları tanıtmak ve açıklamak, dayanıklılık ve kuvvet antrenman biçimleri ile yüklenme yöntemleri arasındaki ilişkileri öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dayanıklılık antrenmanları ve Kuvvet antrenmanları çeşitleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dayanıklılık antrenmanları ve Kuvvet antrenmanı yüklenme yöntemleri hakkında uygulamalı bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Aerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Anaerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygular |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sporda dayanıklılık ve kuvvet gelişimine etki eden fizyolojik faktörlerin incelenmesi, antrene edilmesi, ölçümü ve analizini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dayanıklılığın Tanımlanması ve Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Dayanıklılığın Fizyolojisi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Dayanıklılığı Geliştirme Yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Dayanıklılık Testleri ve Raporlama | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Dayanıklılık Testleri ve Raporlama | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Dayanıklılığın Geliştirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Dayanıklılığın Geliştirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuvvet Antrenmanın Fizyolojik Temelleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Anatomik adaptasyon antrenmanı ve uygulaması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Hipertrofi Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Maksimal Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Çabuk Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Complex Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Fonksiyonel Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 5 | 1 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |