|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Olimpiyat oyunlarındaki gelişmeleri ve olayları kronolojik sırayla inceleme ve yorumlama, eski medeniyetlerdeki olimpiyat oyunlarının ve modern olimpiyat oyunlarının organizasyon yapılarını ve işleyişini karşılaştırma bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Olimpiyat oyunlarındaki gelişmeleri ve olayları kronolojik sırayla inceler ve yorumlar. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Antik olimpiyat oyunlarının ve modern olimpiyat oyunlarının organizasyon yapılarını ve işleyişini karşılaştırır. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Spor tarihi, spor felsefesi ve olimpizmin temel kavramlarını tanımlar. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Felsefe ve spor felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklar. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Felsefenin temel kavramları, Felsefi bağlamda spor olgusunun incelenmesi, Hareket-Oyun felsefesi ve yarışma, Rekabet, Dayanışma, Yenme-Yenilme sorunsalı olarak spor, Olimpizmin tarihsel gelişimi ve Olimpik değerler eğitimi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Felsefenin Temel Kavramları | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
2 | Felsefi Bağlamda Spor Olgusunun İncelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Bir Temel İnsan Hakkı Olarak Spor | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
4 | Kendini Yeniden Yaratma Olarak Spor | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
5 | Spor Yapan İnsan ve Beden Felsefesi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
6 | People Who Do Sports and Philosophy of the Body | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
7 | Spor Yapan İnsan ve Zihin Felsefesi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir Yarışma, Rekabet, Dayanışma, Yenme-Yenilme Sorunsalı Olarak Spor | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
10 | Bir Felsefi Düşünüş Olarak Spor ve Olimpizm | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
11 | Olimpizmin Tarihsel Gelişimi; Antik Olimpiyat Oyunları ve İnsan İdeali | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
12 | Olimpizmin Tarihsel Gelişimi; Modern Olimpiyat Oyunları ve Olimpik Hareket | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
13 | Olimpizmin Felsefi Dayanakları ve Olimpik Değerler Eğitimi | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
14 | Bir Kültür Olarak Olimpizm | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
15 | Olimpiyatların Karanlık Yüzü;Olimpik Ruhu Tehdit Eden Gelişmeler | Anlatım, soru cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ”İnsan, Spor Ve Olimpizm” Erdemli A. İstanbul,1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 0 |