Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT316 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT316 Adı: SPORDA LİDERLİK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞEVKET CİHAT ÖZER (cihatozer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı spor takımlarında liderlik sürecine ilişkin "antrenör lider" (coacing leadership) yaklaşımına ilişkin farkındalığı arttırarak, liderlik yaklaşımları ışığında etkileşimsel ve dönüşümsel spor liderlik becerilerinin öğretilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Örgütsel yaşamda liderliğin önemini kavrayabilme, PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Liderlik kuramlarını açıklayabilme PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Lider antrenörlük (coaching leadership) becerilerini öğrenme PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Lider olarak takım motivasyonunu geliştireme becerileri kazanabilme PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Liderlik kavram ve tanımlarının öğretimini takiben liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşım ve durumsal yaklaşımlar peşisıra incelenecektir. Elde edilen bilgi birikimiyle sporda liderlik, lider antrenörlük yaklaşımlarına ışık tutularak CBAS. LSS vb. liderlik ölçekleri incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 liderlik tanım ve kavramlarının incelenmesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
2 Liderlik ve yöneticilik süreçlerinin irdelenmesi ve karşılaştırılması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
3 Liderlik yaklaşımları; bireysel özellikler Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
4 Liderlik yaklaşımları; davranışsal kuramlar-1 Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
5 Liderlik yaklaşımları; davranışsal kuramlar- Black ve Mouton Yönetim Izgarası Modeli Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
6 Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar-1 Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
7 Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar- LPC Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar- Hersey ve Blancard Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
10 Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar-LMX Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
11 Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar-Yol Amaç Kuramı Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
12 Liderlik yaklaşımları; durumsal kuramlar-Reddin 3D Modeli ve VYJ Katılım Moodeli Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
13 Dönüşümsel ve etkileşimsel liderlik yaklaşımlarının incelenmesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
14 Yönetsel liderlik beceri ve rolleri ve karizmatik liderlik Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
15 Sporda liderlik çalışmalarına giriş ve CBAS ve LSS liderlik kuramını inceleme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Kitap Eleştirisi, Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 DuBrin, A.,J., (1995) Leadership: Research Findings, Practice and Skills. Boston; Houghton Mifflin
2 Eren, E., (2004) Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, İstanbul; Beta Basım.
3 Koçer, T (2010) İşletme Yöneticiliği, İstanbul, Beta Basım
4 Parks, J.,B., Quarterman, J., (2003)Contemporary Sport Management, Human Kinetics
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projektor,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 2 2 10
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer 1 1 10
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 2 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 1 3
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 2 1 2
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 87