|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, futbol aday antrenörlere yönelik saha uygulamalarını gerçekleştirebilme, takım yönetimi ve antrenman içeriklerinin hazırlanabilmesine yönelik kazanımlar sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Futbol ile ilgili temel teknikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Futbol ile ilgili temel taktikleri yorumlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Futbolda savunma ve hücum prensiplerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Mesleki etik konusunda bilgilenir ve sporcularına bu uygun davranmayı öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Futbol spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders İzlencesi Hakkında Bilgilendirme ve Futbolun Genel Prensipleri | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Beceri: 4v4, 3v3,2v2 (oyunda savunma) | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Beceri: Alan Yaratma, Dönüşler ve Sonuçlandırma | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Fonksiyonel: Merkez Oyuncuların Savunma Görevleri | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Fonksiyonel: 1) Merkezden Hücum 2) Kanat Hücumları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Fonksiyonel 1)Kanattan İçeri Yönlendirme ve Oyuncuların Davranışları 2) Etkili Ortalar ve Sonuçlandırma | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Dar Alan Oyunları: 1) Pas ve Destek 2) Takım Halinde Hücum 3) Dönüşler, Çalım ve Sonuçlandırma | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dar Alan Oyunları: 1) Pas ve Destek 2) Takım Halinde Savunma 3) Baskı, Kademe ve Denge | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Geniş Alanda Savunma -1. Bölge -2. Bölge | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Geriden Oyun Kurma -1. Bölge -2. Bölge | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Koşu Temelli Antrenman Uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Oyun Temelli Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Dayanıklılık Antrenmanları ve Uygulama -Kombine Antrenman Yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Dönem Değerlendirmesi ve Dönem Sonu Sınav Bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka. | |
2 | Hazır, T., Karabük, S., (2008). Isınma. In: S. Karabük (Ed). Futbol Eğitimi- 14 Yaş ve Altı. 1-8. Ankara: TÜFAV Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Futbol Topu, Antrenman Ayracı (yelek), Huni, Kapak, Koordinasyon Merdiveni vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | 12 | 2 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |