|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, doğa yürüyüşü, tırmanış ve dağcılık lideri olmak için edinilmesi gereken ileri düzey kaya tırmanış bilgi ve becerilerin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Doğa ve macera eğitiminde bireysel ve bireyler arası etkileşime geçebilir |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kaya tırmanış malzemelerini kullanabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Doğa ve çevre eğitiminin önemini kavrayabilme |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğal çevre ve doğa koruma bilgisi,doğada davranış kuralları, dağ tehlikeleri ve korunma yolları, meteoroloji, doğada yön bulma, doğada tırmanış organizasyonu grup liderliği ve yönetimi, doğada doğru karar verme ve risk yönetimi, beslenme ve sıvı alımı, teknik malzemeler, emniyet istasyonları, kaya tırmanışı ve dağcılık için antrenman, ilkyardım ve kurtarma konularını içerir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Doğal çevre ve doğa koruma bilgisi, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Doğada davranış kuralları, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Dağ tehlikeleri ve korunma yolları, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Meteoroloji, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Doğada yön bulma, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
6 | Doğada tırmanış organizasyonu grup liderliği ve yönetimi, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
7 | Doğada doğru karar verme ve risk yönetimi, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Beslenme ve sıvı alımı, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
10 | Kaya tırmanışında teknik malzemeler, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
11 | Kaya tırmanışında emniyet istasyonları, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
12 | Üstten emniyetli tırmanış ve güvenlik alma | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
13 | Lider tırmanış ve emniyet alma | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
14 | Kaya tırmanışı ve dağcılık için antrenman, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
15 | İlkyardım ve kurtarma | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sturm, G., Zinti, F. (1986). Kaya Tırmanma Teknikleri. (Çvr. L.O.Çıkıgil).Ankara: Anadolu Dağcılar Birliği Yayını. | |
2 | ong, J. (1989). How To Rock Climb!. Colorado: Chock Stone Press. | |
3 | Graydon, D., Hanson, K., (1997). MOUNTAINEERING The Freedom of the Hills. 6th Edition, Seattle: Çeviri, Fındık, T., (2005) Dağcılık, Zirvelerin Özgürlüğü, İstanbul Homer Kitapevi. | |
4 | UIAA (2018) Yaz Dağcılığı El Kitabı (çeviri Türkiye Dağcılık Federasyonu) Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektör, kaya tırmanış ekipmanı, kampçılık ekipmanı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 3 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tırmanış kampı | 5 | 6 | 30 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |