|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, kitesurfe ilişkin uçurtma yönlendirme ve bar kontrol becerilerinin mükemmelleştirilmesi ve eğitimde sıkça yapılan hataların incelenmesini takiben karada ve denizde kayma ve uçuş becerilerinin kuramsal ve uygulamalı öğrenimini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kite sörf seyir becerisini uygulayabilme |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | İleri düzey kitesurf becerilerini uygulayabilir |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Temel kitesurf beceri eğitimine ilişkin yardımcı eğitmenlik yapabilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kitesurfe ilişkin uçurtma yönlendirme ve bar kontrol becerilerileri üzerinde uzmanlaşma, eğitimler sırasında yüzyüze ve telsiz feedbacklarini sıralama, düşük rüzgarda uçurma kaldırma pratikleri, eğitimde sık karşılaşılan hatalar, hataların düzeltilmesine yönelik egzersiz seçimi, rüzgar penceresi yaklaşma egzersizleri, derin suda kitesurf egzersizleri, topuk kenarında kayma, sıçrama ve uşuş egzersizleri, ileri düzey kiteloops egzersizlerinin öğrenimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kitesurfe ilişkin uçurtma yönlendirme ve bar kontrol becerilerileri üzerinde uzmanlaşma; uçurtma trimi, yön değiştirme | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Kitesurfe ilişkin uçurtma yönlendirme ve bar kontrol becerilerileri üzerinde uzmanlaşma;rüzgar üstü ve rüzgaraltı kayma | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Kitesurfe ilişkin uçurtma yönlendirme ve bar kontrol becerilerileri üzerinde uzmanlaşma; sıçrama, sıçrayarak ters dönme, sıçrayarak elde bar değiştirme | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Düşük rüzgarda uçurma kaldırma pratikleri, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Rüzgar penceresi yaklaşma egzersizleri, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Derin suda kitesurf egzersizleri, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Eğitimler sırasında yüzyüze ve telsiz feedbacklari, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Harnese uçurtma bağlanmadan kayma egzersizleri | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Topuk kenarında kayma, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | sıçrama ve uşuş egzersizleri, ileri düzey kiteloops egzersizlerinin öğrenimi. | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Kendi kendine başlama; yalnız kite kaldırma | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Kendi kendine bitirme; yalnız kite indirme ve toplama | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Eğitimde sık karşılaşılan hatalar, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Hataların düzeltilmesine yönelik egzersiz seçimi, | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Gözlem, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kite surf eğitimi klavuzu (20109 T.C. Yelken Federasyonu, Ankara | |
2 | https://kitesurfing-handbook.peterskiteboarding.com/progression/ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kite, harnes, tahta, kask, telsiz, gözlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 1 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 1 | 2 | |
7.Performans Ödevi | 3 | 1 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 15 | 60 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 1 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 1 | 5 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Kitesurf deniz uygulama kampı | 1 | 30 | 30 |
0 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |