|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere; antrenman bilimine ilişkin genel ve özel kavramları tanıtmak ve açıklamak, dayanıklılık antrenman yöntemleri ile yüklenme yöntemleri arasındaki ilişkileri öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dayanıklılık antrenmanları ve çeşitleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Dayanıklılık antrenmanları ve yüklenme yöntemleri hakkında uygulamalı bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Aerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygular ve değerlendirir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Anaerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygular ve değerlendirir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sporda dayanıklılık özelliğinin gelişimine etki eden fizyolojik faktörlerin incelenmesi, antrene edilmesi, ölçümü ve analizini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antrenman Bilimine Giriş: Antrenman İlkeleri ve Önemi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Antrenman Bilimine Giriş: Antrenman İlkeleri ve Önemi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Dayanıklılığın Tanımlanması: Fiziksel ve Fizyolojik Unsurları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Dayanıklılığın Tanımlanması: Fiziksel ve Fizyolojik Unsurları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Dayanıklılık Antrenman Çeşitleri: Düşük Şiddetli Dayanıklılık Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Dayanıklılık Antrenman Çeşitleri: Düşük Şiddetli Dayanıklılık Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Dayanıklılık Antrenman Çeşitleri: Düşük Şiddetli Dayanıklılık Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dayanıklılık Antrenman Çeşitleri: Yüksek Şiddetli Dayanıklılık Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Dayanıklılık Antrenman Çeşitleri: Yüksek Şiddetli Dayanıklılık Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Dayanıklılık Antrenman Çeşitleri: İnterval Antrenman Yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Saha Testleri: Dairesel Modifiye Mekik Testi ve Değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Saha Testleri: 2) Yoyo Aralıklı Toparlanma Testi 1 ve değerlendirmesi 1) 30-15 Aralıklılı Fitnes Test ve Değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Dayanıklılık Antrenmanları: Oyun Temelli Antrenman Yaklaşımları ve Periyotlama | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Dayanıklılık Antrenmanları: Periyotlama | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Açıkada, Caner., Antrenman Bilimi: Antrenman İlkeleri ve Periodizasyon, Form Antrenmanları | |
2 | Tudor, Bompa; Carlo, A. Buzzichelli; Dönemleme (6. Basım) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Akılı Tahta, Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 12 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |