Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT421 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT421 Adı: BASKETBOL III Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 0
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Günümüz basketbolunda takımlar tarafından en çok tercih edilen savunma çeşitlerinin ve bu savunmalara hücum prensiplerinin teoride ve uygulamadaki detaylarını vermektir. Ayrıca el ile istatistik tutma ve oyuncu seçim ilkeleriyle performans testlerinin öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bir basketbol maçında el ile istatistik tutup yorumlayabilmeyi açıklar. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Oyuncu seçim ilkeleri ve basketbola özgü fiziksel performans testlerini kullanır. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Savunma çeşitlerini ve genel prensiplerini kavrayıp öğretebilmeyi yorumlar. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Savunma çeşitlerine karşı hücum prensiplerini listeler. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Dipten ve kenardan değişik savunmalara karşı top çıkarma uygulamalarını kavrayıp gösterir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İstatistik tutma ve yorumlama, hücum ve savunma taktikleri, topu çıkarma teknikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 El ile istatistik tutma ve yorumlama Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
2 Oyuncu seçimi ilkeleri ve basketbola özgü fiziksel performans testleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
3 Takım savunma çeşitleri ve genel prensipleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
4 Savunma çeşitlerine göre genel hücum prensipleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
5 Adam adama savunma ve hücum örnekleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
6 2-1-2 alan, 2-3 alan ve 3-2 alan savunmalar ile hücum örnekleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
7 1-2-2 alan ve 1-3-1 alan savunmalar ile hücum örnekleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Match-up alan savunması ile hücum örnekleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
10 1 ve kutu, 1 ve baklava savunmalar ile hücum örnekleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
11 2 ve üçgen, 2 ve ters üçgen savunmalar ile hücum örnekleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
12 1 ve 1-3, 1 ve 3-1 savunmalar ile hücum örnekleri Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
13 Dipten değişik savunmalara karşı top çıkarma Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
14 Kenardan değişik savunmalara karşı top çıkarma Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
15 Genel değerlendirme Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yaşar Sevim (2010). Basketbol Teknik-Taktik-Antrenman, Fil Yayınevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 0