|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretimini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Futbol’da müsabaka, antrenman, gözlem ve analiz yapar. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Futbol genel koordinasyon ve ritim ilkelerini ve safhalarını bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Maç günü, maç esnasında, maç sonrasında zaman çizelgesini uygulamayı bilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılmasına yönelik saha uygulamalarını kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dönemlik ders olanının paylaşılması ve konu dağılımı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Futbol oyununun fiziksel ve fizyolojik ihtiyaçları(futbol müsabakasının zaman-hareket analizi) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
3 | Futbolda dayanıklılık antrenmanları(aerobik/anaerobik) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
4 | Futbolda kuvvet antrenmanları(maksimal kuvvet/çabuk kuvvet/kuvvette devamlılık) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
5 | Futbolda kuvvet antrenmanları (plyometrik/core antrenmanlar | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
6 | Futbolda sürat antrenmanları(simetrik/asimetrik sürat/süratte devamlılık) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
7 | Futbolda Çabukluk Antrenmanları(kapalı beceri/açık beceri çabukluğu) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Futbolda Esneklik Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
10 | Futbolda Denge ve Koordinasyon Çalışmaları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
11 | Futbolda Yetenek Seçimi ve Testler (laboratuvar/saha ve alan testleri) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
12 | Farklı İklim Koşullarında Futbol Oyunu (sıcak/soğuk hava/yüksek rakım) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
13 | Futbolda Yorgunluk ve Sürantrenman | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
14 | Futbol da Toparlanma Stratejileri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
15 | Futbolda Beslenme, Dehidratasyon ve Ergonejik Yardımcılar | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Açıkada, Caner., Antrenman Bilimi: Antrenman İlkeleri ve Periodizasyon, Form Antrenmanları | |
2 | Tudor, Bompa; Carlo, A. Buzzichelli; Dönemleme (6. Basım) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Futbol topu, ayraç, kapak, huni vb. antrenman malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |