Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT406 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT406 Adı: ANTRENMAN BİLİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, antrenman bilimi alanında yapılan yeni çalışmaların ve teknolojilerin incelenmesi ve yerli ve uluslararası yayınlanmış çalışmaların sonuçlarının inceleyebilme, ortaya yeni problemlerin konması ve yeni araştırma desenlerinin oluşturulmasına yönelik beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ulusal ve uluslararası alanda indeksli dergilerde yayımlanmış makaleleri yorumlayabilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Makalelerin eksik yada artı yönlerini değerlendirebilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Son yıllarda antrenman bilimi alanında yayınlanan makalelerin incelenmesi ve tartışılması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönemli Ders Planın Paylaşılması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
2 Örnek Makale Analizi: Dayanıklılık Antrenmanları Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
3 Örnek Makale Analizi: Antropometrik Ölçümler &Performans İlişkisi (Grup Çalışması) Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
4 Örnek Makale Analizi: Antropometrik Ölçümler &Performans İlişkisi (Grup Çalışması) Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
5 Örnek Makale Analizi: Dayanıklılık Antrenmanları (Grup Çalışması) Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
6 Örnek Makale Analizi: Dayanıklılık Antrenmanları (Grup Çalışması) Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
7 Örnek Makale Analizi: Dayanıklılık Antrenmanları (Grup Çalışması) Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Örnek Makale Analizi: Kuvvet Antrenmanları (Grup Çalışması) Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
10 Örnek Makale Analizi: Kuvvet Antrenmanları (Grup Çalışması) Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
11 Örnek Makale Analizi: Kuvvet Antrenmanları (Grup Çalışması) Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
12 Örnek Makale Analizi: Esneklik&Çeviklik ve Sürat Antrenmanları (Grup Çalışması Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
13 Örnek Makale Analizi: Esneklik&Çeviklik ve Sürat Antrenmanları (Grup Çalışması Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
14 Örnek Makale Analizi: Esneklik&Çeviklik ve Sürat Antrenmanları (Grup Çalışması Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
15 Genel Değerlendirme ve Dönem Raporlarının Hazırlanması Planlı Grup Çalışması Anlatma Yöntemi Rapor Yazma Kaynak Tarama Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projeksiyon, akıllı tahta

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 4 2 20
5.Rapor
6.Seminer 12 2 20
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 8 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 8 24
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 114