|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sürat, esneklik ve koordinasyon özellikleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olup bireysel sürat, esneklik ve koordinasyon antrenmanları planlamayı ve uygulamayı öğretebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Esneklik antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Sürat antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Koordinasyon antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Çeviklik antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Esneklik, Sürat, Koordinasyon ve Çeviklik Antrenmnalarına ilişkin testleri uygular ve değerlendirir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bireysel ve takım sporlarında sürat antrenmanları, esneklik geliştirme yöntemleri, koordinasyon antrenman yöntemlerini içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı ve İzlencenin Paylaşılması | Anlatma yöntemi, Soru-cevap |
2 | Esneklik: Fiziksel ve Fizyolojik Temelleri | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
3 | Esneklik: Fiziksel ve Fizyolojik Temelleri | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
4 | Esneklik: Antrenman Yaklaşımları (Uygulama) | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
5 | Sürat: Fiziksel ve Fizyolojik Temelleri | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
6 | Sürat: Fiziksel ve Fizyolojik Temelleri | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
7 | Sürat: Antrenman Yaklaşımları (Uygulama) | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sürat: Saha Testleri -Tekrarlı Sprint Testi ve Değerlendirmesi -Maksimal Sprint Testi ve Değerlendirmesi | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
10 | Sürat Antrenmanları: Periyotlama | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
11 | Koordinasyon: Fiziksel ve Fizyolojik Etkenler | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
12 | _Antrenman Yaklaşımları (Uygulama) | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
13 | Çeviklik: Fiziksel ve Fizyolojik Talepleri | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
14 | Çeviklik Saha Testleri: -T Test -505 Yön Değiştirme Testi -İllinois Çeviklik Testi | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
15 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 138 |