Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT402 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT402 Adı: ANTRENMAN VE HAREKET BİLİMİ II Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, sürat, esneklik ve koordinasyon özellikleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olup bireysel sürat, esneklik ve koordinasyon antrenmanları planlamayı ve uygulamayı öğretebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Esneklik antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Sürat antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Koordinasyon antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Çeviklik antrenmanları hakkında kuramsal bilgiye sahip olur PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Esneklik, Sürat, Koordinasyon ve Çeviklik Antrenmnalarına ilişkin testleri uygular ve değerlendirir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bireysel ve takım sporlarında sürat antrenmanları, esneklik geliştirme yöntemleri, koordinasyon antrenman yöntemlerini içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı ve İzlencenin Paylaşılması Anlatma yöntemi, Soru-cevap
2 Esneklik: Fiziksel ve Fizyolojik Temelleri Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
3 Esneklik: Fiziksel ve Fizyolojik Temelleri Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
4 Esneklik: Antrenman Yaklaşımları (Uygulama) Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
5 Sürat: Fiziksel ve Fizyolojik Temelleri Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
6 Sürat: Fiziksel ve Fizyolojik Temelleri Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
7 Sürat: Antrenman Yaklaşımları (Uygulama) Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Sürat: Saha Testleri -Tekrarlı Sprint Testi ve Değerlendirmesi -Maksimal Sprint Testi ve Değerlendirmesi Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
10 Sürat Antrenmanları: Periyotlama Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
11 Koordinasyon: Fiziksel ve Fizyolojik Etkenler Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
12 _Antrenman Yaklaşımları (Uygulama) Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
13 Çeviklik: Fiziksel ve Fizyolojik Talepleri Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
14 Çeviklik Saha Testleri: -T Test -505 Yön Değiştirme Testi -İllinois Çeviklik Testi Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
15 Genel Tekrar ve Değerlendirme Anlatma yöntemi, Bireysel çalışma yöntemi, Beceri geliştirme yöntemi, Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 138