|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, SIRRI CEM DİNÇ, OSMAN DİŞÇEKEN, MUZAFFER TOPRAK KESKİN, SİNEM PARLAKYILDIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Var | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin gözlem bölümünde stajer öğrencinin, gözlem formları ile yönlendirilerek altyapıda aşağıdaki konularda gözlem yapabilme özelliklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenörlük Uygulaması ile özel spor dalında uzmanlaşmayı sağlayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Farklı antrenman miktarlarını gözlemleme ve uygulamayı gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Antrenman planlamasını gerçekleştirir ve uygular |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Farklı uygulama ve değerlendirme yapabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, gözlem ve uygulama olmak üzere iki alt bölüme ayrılmıştır. Gözlem bölümünde, bir spor kulübünde çalışan altyapı antrenörü ve antrenman uygulamalarının gözlenmesi yer alır. Uygulama bölümünde ise, aynı kulübün veya bir başka kulübün altyapı organizasyonunda antrenöre yardımcı olarak çalışmayı ya da bir okul takımında aktif olarak bireysel veya takım antrenörlüğünü kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
2 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
3 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
4 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
5 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
6 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
7 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
10 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
11 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
12 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
13 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
14 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
15 | Günlük antrenman yapılarının gözlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlandırma. -Antrenör ve sporcu davranışlarının gözlemlenmesi | Gözlem, Bireysel çalışma yöntemi, Grup çalışması, Soru-Cevap, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 12 | 1 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |