Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT408 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT408 Adı: MÜSABAKA-YARIŞMA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, günümüz teknolojileri ile, yarışma ve müsabaka videosu üzerinden takım ve bireysel analizlerin yapılması ve takımlarda ve yarışmalarda performanstan sorumlu yardımcı teknik elemanlar için gerekli teknoloji ve bilgi kullanarak bu alana yönelik bilgi ve analiz becerisinin kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Takım müsabakalarındaki hareketlerin analizinin sonuçlarını antrenmanlara aktarabilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Laboratuvar Sınavı
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Takım müsabaka hareketlerinin yorumlanmasını yapabilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Takım müsabakalarındaki hareketlerin analizini yapabilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 İstenilen analizlere ait raporlamalar yapabilir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Video kamera, ışık ve üç ayak kullanarak görüntü kayıt etme, kayıtları bilgisayar ortamına aktarma, ilgili kısımları belirleyerek görüntü ayıklama, ayıklanan görüntülerin sayısallaştırılması, görüntülerin kalibrasyonu, gürültü azaltma metodları, kinematik analiz raporlandırma. Her öğrenci kendisine verilen 2 müsabaka veya bireysel yarışmanın görüntüsünün analizlerini yapacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dönemlik Ders Planının Paylaşılması Anlatma Yöntemi Soru-Cevap
2 a) Takım sporlarında görüntü analiz sistematiğinin geliştirilmesinin önemi b)Müsabaka ve antrenman analizinin aşamaları nasıl olmalıdır? Anlatım Yöntemi Soru-Cevap
3 a) Müsabaka ve antrenmanda performans analizi nedir? Neleri kapsar? b) Analiz programının tanıtılması -Konu Dağılımı -Örnek Uygulama Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
4 a) Takım sporlarında ve bireysel sporlarda kullanılan sistematik analiz yöntemleri nelerdir? b) Müsabaka ve antrenman analizinin, Teknik ve Taktik kriterleri neye göre belirlenmeli ve neleri kapsamalıdır? Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Bireysel ve Takım Sporları İçin Kriter Oluşturma: -Analiz Programı İçine Verilerin Girişi Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Takım Sporları Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Bireysel Sporlarda Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Bireysel Sporlarda Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Bireysel Sporlarda Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Bireysel Sporlarda Analiz: Grup Çalışması Soru-Cevap Grup Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Franks, Ian M.; Hughes, Mike; Soccer analytics: successful coaching through match analysis
2 Christopher Carling, Mark Williams, Tom Reilly, (2006) Handbook of Soccer Match Analysis: A Systematic Approach to Improving Performance
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar (Windows 10 işletim sistemine sahip), Analiz programı, projeksiyon, akıllı tahta.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 2 20
5.Rapor 8 2 20
6.Seminer
7.Performans Ödevi 16 2 30
8.Dönem Ödevi 16 2 30
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 1 2
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 10 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 116