Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT428 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT428 Adı: VOLEYBOL IV Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin, voleybol ile ilgili kazandıkları bilgi ve becerilerini gerçek oyun ortamları ve uygulamalarında kullanmalarını ve voleybolda hakemlik bilgi ve becerilerini kazanmalarını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenilen bilgi ve becerileri voleybol derslerinde uygular. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Voleybol derslerinde etkili antrenörlük iletişim becerilerini kullanır. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Voleybol derslerinde etkili öğretim modellerini kullanır. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Voleybol alanında güncel araştırmaları takip eder. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Voleybol derslerinin planlanması -Voleybol derslerinde temel pozisyonlar, kayma adımları ve deplasman hareketlerinin öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde parmak pas becerisi öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde manşet pas becerisi öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde servis becerisi öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde plonjon becerisi öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde smaç becerisi öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde blok becerisi öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde oyun sistemlerinin öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde servis karşılama sistemlerinin öğretimi ve uygulaması -Voleybol derslerinde hücum sistemleri öğretiminin ve uygulaması -Voleybol derslerinde savunma sistemlerinin öğretimi ve uygulaması -Hakemlik uygulaması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Voleybol derslerinin planlanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
2 Voleybol dersinde ayak hareketlerinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
3 Voleybol dersinde voleybola özgü ısınma hareketlerinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
4 Voleybol dersinde çizgi çalışmalarının öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
5 Voleybol dersinde parmak pas becerisinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
6 Voleybol dersinde manşet pas becerisinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
7 Voleybol dersinde servis becerisinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
8 Ara Sınav
9 Voleybol dersinde Bireysel savunma teknikleri (plonjon ve yuvarlanmalar) öğretyimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
10 Voleybol dersinde smaç becerisinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
11 Voleybol dersinde blok becerisinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
12 Voleybol dersinde oyun sistemlerinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
13 Voleybol dersinde servis karşılama sistemlerinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
14 Voleybol dersinde hücum ve savunma sistemlerinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
15 Voleybol dersinde hücum ve savunma sistemlerinin öğretimi ve uygulanması Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bengü, M. (1983). Voleybol, adam yay.
2 2. FRÖHNER, B. (Çev. Ali Cengiz). “Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları”, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999.
3 3. HARMANDAR, Hakkı İsmail ve ark. “ Voleybolda Teknik”, Kütahya, 1996.
4 4- Karacabey,K.,Paşaoğlu,A. (2019),Voleybolda Antreman,Ergun Yayıevi,İzmir
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 172