Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT438 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT438 Adı: BİNİCİLİK IV Teorik+Uygulama: 2+4 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, performans sporcusu binicilerde antrenman teorisinin önemli bileşenleri olan kuvvet, sürat dayanıklılık ve esneklik ögelerine yönelik çalışmaları ve binicilik sporcularına yönelik özel antrenmanların planlamasını öğretmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İleri düzey binicilik becerilerine sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Temel stabilizasyon mekanizmalarının geliştirilme yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Binicilik sporcularına yönelik özel antrenman planlaması yapabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Performans binicilik sporcusunun at üstündeki stabilizasyon için gerekli olan beş temel değişkenin sağlanabilmesi için gerekli kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, koordinasyon ve denge biniciliğe antrenmanlarla geliştirilebilmesi ve binicilik sezonuna yönelik antrenman periyotlaması konularını içerir
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Performans binicilik sporcusunun at üstündeki sabitliğin önemi ve bileşenleri; yer çekimi, şok emiciler, attan aktarılan güç, simetrik postur duruşu, asimetrik hareket ve kuvvetler Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
2 Binicilerin gelişiminde antrenmanın önemi ve ögeleri Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
3 Performans binicilerde esneklik antrenmanı; ısınma, soğuma, esnetme ve gerdirmeler Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
4 Biniciler için kuvvet çalışmaları; maksimal kuvvet, kuvvette devamlılık Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
5 Biniciler için kuvvet çalışmaları;çabuk kuvvet, çabuk kuvvette devamlılık, elastiki kuvvet Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
6 Binicilerin temel sabitliğin korunmasında kuvvet gelişimi için direnç antrenmanları Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
7 Binicilerin temel sabitliğin korunmasında bölgesel (core) antrenman Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
8 Ara Sınav
9 Kuvvet ölçüm testleri
10 Sürat bileşeninin binicilikteki etkisi, Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
11 Süratin ölçümü ve geliştirilmesi; spora özel yöntemler geliştirilebilir mi? Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
12 Biniciler için aerobik ve anaerobik dayanıklılık bileşenleri Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
13 Dayanıklılık ölçüm testleri; biniciliğe özel protokol geliştirilebilir mi? Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
14 Dayanıklılık geliştirme yöntemleri Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
15 Denge ve koordinasyonun binicilikteki önemi ve egzersizlerinin etkisi Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company.
2 Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics.
3 Açıkada, C., (2018) Antrenman Bilimi, Ankara, Spor Yayın evi
4 Dennis D., R., McCully J.,J. (2004) The Rider's Fitness Program: 74 Exercises & 18 Workouts Specifically Designed for the Equestrian Storey Publising North Adams.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Binicilik ekipmanları, bilgisayar, projektor, başlık, performans ölçüm laboratuvarı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 8 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 3 1 3
Binicilik uygulaması 0
0
Toplam İş Yükü 151