|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, performans sporcusu binicilerde antrenman teorisinin önemli bileşenleri olan kuvvet, sürat dayanıklılık ve esneklik ögelerine yönelik çalışmaları ve binicilik sporcularına yönelik özel antrenmanların planlamasını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri düzey binicilik becerilerine sahiptir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Temel stabilizasyon mekanizmalarının geliştirilme yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Binicilik sporcularına yönelik özel antrenman planlaması yapabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Performans binicilik sporcusunun at üstündeki stabilizasyon için gerekli olan beş temel değişkenin sağlanabilmesi için gerekli kuvvet, sürat, dayanıklılık, esneklik, koordinasyon ve denge biniciliğe antrenmanlarla geliştirilebilmesi ve binicilik sezonuna yönelik antrenman periyotlaması konularını içerir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Performans binicilik sporcusunun at üstündeki sabitliğin önemi ve bileşenleri; yer çekimi, şok emiciler, attan aktarılan güç, simetrik postur duruşu, asimetrik hareket ve kuvvetler | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
2 | Binicilerin gelişiminde antrenmanın önemi ve ögeleri | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
3 | Performans binicilerde esneklik antrenmanı; ısınma, soğuma, esnetme ve gerdirmeler | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
4 | Biniciler için kuvvet çalışmaları; maksimal kuvvet, kuvvette devamlılık | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
5 | Biniciler için kuvvet çalışmaları;çabuk kuvvet, çabuk kuvvette devamlılık, elastiki kuvvet | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
6 | Binicilerin temel sabitliğin korunmasında kuvvet gelişimi için direnç antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
7 | Binicilerin temel sabitliğin korunmasında bölgesel (core) antrenman | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuvvet ölçüm testleri | |
10 | Sürat bileşeninin binicilikteki etkisi, | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
11 | Süratin ölçümü ve geliştirilmesi; spora özel yöntemler geliştirilebilir mi? | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
12 | Biniciler için aerobik ve anaerobik dayanıklılık bileşenleri | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
13 | Dayanıklılık ölçüm testleri; biniciliğe özel protokol geliştirilebilir mi? | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
14 | Dayanıklılık geliştirme yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
15 | Denge ve koordinasyonun binicilikteki önemi ve egzersizlerinin etkisi | Anlatma Yöntemi, Planlı grup çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Beceri Geliştirme Çalışması, Gözlem, Makale Eleştirisi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. | |
2 | Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics. | |
3 | Açıkada, C., (2018) Antrenman Bilimi, Ankara, Spor Yayın evi | |
4 | Dennis D., R., McCully J.,J. (2004) The Rider's Fitness Program: 74 Exercises & 18 Workouts Specifically Designed for the Equestrian Storey Publising North Adams. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Binicilik ekipmanları, bilgisayar, projektor, başlık, performans ölçüm laboratuvarı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 8 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
Binicilik uygulaması | 0 | ||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 151 |