Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
İş sağlığı ve güvenliği alanının tarihsel gelişimini, temel kavramlarını ve ilgili ulusal mevzuatı analiz ederek, çalışanların yasal hak ve sorumluluklarını kapsamlı biçimde açıklayabilir. |
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Çalışma ortamında karşılaşılan fiziksel, kimyasal, biyolojik ve psiko-sosyal risk etmenleri ile ergonomi ilkelerini bilimsel temelde tanımlayarak, bu risklerin değerlendirilmesine yönelik yöntemleri açıklayabilir. |
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
İş kazaları ve meslek hastalıklarının oluşum mekanizmalarını, sonuçlarını ve önleyici yaklaşımları irdeleyebilir. |
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Acil durum yönetimi kapsamında, yangın ve patlama riskleri başta olmak üzere çeşitli tehlikeler karşısında etkin planlama yapabilmek, müdahale stratejilerini ve temel ilk yardım uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Kişisel koruyucu donanımların seçimi ve kullanımı ile tehlikeli maddelerin yönetimi, etiketlenmesi ve güvenlik işaretlerinin yorumlanması konularında bilgi ve beceri sergileyebilir. |
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
İş yerlerinde risk değerlendirmesi süreçlerini ve elde edilen bulgular doğrultusunda etkili risk yönetiminin geliştirilmesinde katkıda bulunabilir. |
PÇ-2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
İSG tarihsel gelişimi, Çalışma mevzuatı, İşyeri Risk Etmenleri, İş Kazası ve Meslek Hastalıkları, Ergonomi, Acil Durum Planlaması, Yangın, İlk Yardımın Önemi, Sağlık ve güvenlik İşaretleri, Risk Değerlendirmesi. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
İş Sağlığı ve Güvenliğinin tarihsel gelişimi ve genel tanım ve kurallar. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
2 |
Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler. Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
3 |
Fiziksel Risk Etmenleri. Kimyasal Risk Etmenleri. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
4 |
Biyolojik Risk Etmenleri. Psiko-sosyal Risk etmenleri. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
5 |
Ergonomi |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
6 |
Acil Durum Planlaması |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
7 |
İş Kazaları |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Meslek Hastalıkları |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
10 |
Kişisel Koruyucu Donanımlar(KKD) |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
11 |
Yanma, Yangın, Patlama |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
12 |
İlk Yardımın önemi ve iş hijyeni. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
13 |
Kimyasal Maddeler ve Tehlikeleri. Etiketleme ve İşaretleme. |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
14 |
Güvenlik ve Sağlık İşaretleri |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
15 |
Risk Değerlendirmesi |
Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap Tekniği, Beyin Fırtınası Tekniği |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Tozan, H.,Yağımlı, M., (2015). İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi, BETA Yayınları. |
2 |
İlknur, K. (2016). İş sağlığı ve Güvenliği. Dora Yayınları, Bursa. |
3 |
Altın, M., & Taşdemir, Ş. (2016). İş Sağlığı ve Güvenliği. Eğitim Yayınevi. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Projeksiyon Cihazı, Sınıf Tahtası |