|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere müzik eğitiminin farklı aşamalarında, müziğin öğretimi ve öğreniminde teknoloji tarafından sunulan olanakları tanımaktır. Bu ana amaç çerçevesinde alt amaçlar; öğretim materyallerini hazırlamak için sınıf dışındaki teknolojiyi kullanmak; teknoloji ile geliştirilmiş dersleri sunmak için bir müzik öğretmeni modeli oluşturmaktır. Bu ders, müzik eğitiminde, teknolojik uygulamaların gerekliliğini ortaya koyarak, müzik eğitiminde teknolojiye genel bir bakış sağlar. Ayrıca bu dersle, genel müzik eğitiminde müzik teknolojisini kullanarak müfredat ve kaynak geliştirme kavramları çerçevesinde; DAW yazılımları (Dijital Ses İş İstasyonu), iPad'lerin kullanımı, müzik öğretim yazılımları, müzik eğitimi yazılımları, mobil teknolojiler, dijital ses ve kayıt yazılımı, dahil olmak üzere çeşitli teknolojilerin nasıl kullanılacağının ve müzik eğitimi alanına nasıl entegre edileceğinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Müzik eğitiminin farklı aşamalarında, müziğin teknoloji tarafından sunulan olanakları tanıyabilme |
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Teknoloji ile geliştirilmiş dersleri sunmak için bir müzik öğretmeni modeli oluşturabilme |
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Genel müzik eğitiminde müzik teknolojisini kullanarak müfredat ve kaynak geliştirebilme |
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Müzik eğitimi uzmanının gerektirdiği beceri ve yetkinlikleri geliştirmek için teknolojik donanım ve yazılımlarla bir dizi uygulamalı deneyim sunabilme |
PÇ-3 Müzik Eğitimi alanına yönelik müzik öğretim yöntem ve tekniklerini kavrama, çağdaş gelişme ve ilerlemeleri izleyip özümseyebilme. PÇ-14 İleri düzeyde gerekli müzik eğitimi alan bilgisine sahip olma. PÇ-19 Müzik eğitimi alanıyla ilgili olarak üst düzey zihinsel düşünme becerilerini kullanarak yeni eğitim yöntemleri geliştirebilme. PÇ-20 Sorun çözme ve karar verme yeteneğine ilişkin olarak karşılaşacağı problemlere yeni çözümler üretebilme. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müzik eğitim ve öğreniminde teknolojiyi kullanmanın temel kavramları ve becerileri, müzik eğitiminin her bir davranış alanı için mobil uygulamalar, web uygulamaları, teknolojik araçlar, profesyonel gelişimde Web 2.0 uygulamalarının kullanımı, müzik oluşturmada (doğaçlama, besteleme, düzenleme) teknolojik uygulamalar, çalgı eğitimi için teknolojik uygulamalar, şarkı öğretiminde teknolojik uygulamalar, akıllı telefon kayıtlarıyla uygulama ve işbirliği, müzik performansı değerlendirmesi için teknolojinin geliştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Müzik eğitiminde, öğretiminde ve öğreniminde teknolojiyi kullanmanın temel kavramları ve becerileri | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
2 | Teknoloji destekli müzik oluşturma: Etkinlik türü doğaçlama; Serbest doğaçlama denemeleri, eko /yankı ritimler ve tonal modeller, tonal veya ritmik bir isteme, tonal veya ritmik bir doğaçlama ile cevap verme, bildik/tanıdık melodiler üzerine doğaçlama ritmik melodik varyasyonlar, çeşitli anahtar ve tonallerde melodi modelleri icra etmek, verilen bir eşlik için doğaçlama orijinal bir melodi çalmak, solo bir kaydı deşifre etme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
3 | Teknoloji destekli müzik oluşturma: Etkinlik türü doğaçlama; Serbest doğaçlama denemeleri, eko /yankı ritimler ve tonal modeller, tonal veya ritmik bir isteme, tonal veya ritmik bir doğaçlama ile cevap verme, bildik/tanıdık melodiler üzerine doğaçlama ritmik melodik varyasyonlar, çeşitli anahtar ve tonallerde melodi modelleri icra etmek, verilen bir eşlik için doğaçlama orijinal bir melodi çalmak, solo bir kaydı deşifre etme. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
4 | Teknoloji destekli müzik oluşturma: Etkinlik türü besteleme; Basit bir döngü (loop) oluşturarak besteleme, bir ostinato oluşturma, geleneksel olmayan bir sounda müzik yapma, alternatif notalama kullanma ya da yaratma, verilen (müzik) sonuç cümlesine cevap cümlesi oluşturma, bir melodik varyasyon oluşturma, tekrarlama ve kontrast kullanarak müzik yapma, remix, aranje, kompozisyon, eşlik vb. besteleme çeşitlerinde teknolojiyi kullanarak müzik oluşturma, sountrack (film müziği) yapma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
5 | Teknoloji destekli müzik oluşturma: Etkinlik türü besteleme; Basit bir döngü (loop) oluşturarak besteleme, bir ostinato oluşturma, geleneksel olmayan bir sounda müzik yapma, alternatif notalama kullanma ya da yaratma, verilen (müzik) sonuç cümlesine cevap cümlesi oluşturma, bir melodik varyasyon oluşturma, tekrarlama ve kontrast kullanarak müzik yapma, remix, aranje, kompozisyon, eşlik vb. besteleme çeşitlerinde teknolojiyi kullanarak müzik oluşturma, sountrack (film müziği) yapma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
6 | Teknoloji destekli müzik yapma: Etkinlik türü şarkı söyleme; Uygun duruş, nefes desteği ve diksiyon ile şarkı söylemek, tek başına şarkı söyleme, toplulukla şarkı söyleme, teknik doğrulukla ve ifadeyle şarkı söylemede teknoloji uygulamalarını kullanma, vokal ve koro modellerini izleme ve dinleme, bir şarkıyı cover (yeniden düzenleme-yorum) yapmak, | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
7 | Teknoloji destekli müzik yapma: Etkinlik türü şarkı söyleme; Uygun duruş, nefes desteği ve diksiyon ile şarkı söylemek, tek başına şarkı söyleme, toplulukla şarkı söyleme, teknik doğrulukla ve ifadeyle şarkı söylemede teknoloji uygulamalarını kullanma, vokal ve koro modellerini izleme ve dinleme, bir şarkıyı cover (yeniden düzenleme-yorum) yapmak, | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknoloji destekli müzik yapma: Etkinlik türü çalgı çalma; sabit bir vuruşla çalma, uygun duruş ve teknikle çalma (motor beceriler), tek çalma, bir toplulukta çalma, teknik bir doğrulukla çalma, etkili bir ifade ile çalma, farklı enstrümantal (çalma stilerini) modelleri dinleme ve çalma, çalgı çalarken şefin jestlerini cevaplama, bir şarkıyı cover’lama, çalgı eğitimlerine ve master/usta sınıflarına katılma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
10 | Teknoloji destekli müzik yapma: Etkinlik türü çalgı çalma; sabit bir vuruşla çalma, uygun duruş ve teknikle çalma (motor beceriler), tek çalma, bir toplulukta çalma, teknik bir doğrulukla çalma, etkili bir ifade ile çalma, farklı enstrümantal (çalma stilerini) modelleri dinleme ve çalma, çalgı çalarken şefin jestlerini cevaplama, bir şarkıyı cover’lama, çalgı eğitimlerine ve master/usta sınıflarına katılma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
11 | Teknoloji destekli müzik yapma: Etkinlik türü çalgı çalma; sabit bir vuruşla çalma, uygun duruş ve teknikle çalma (motor beceriler), tek çalma, bir toplulukta çalma, teknik bir doğrulukla çalma, etkili bir ifade ile çalma, farklı enstrümantal (çalma stilerini) modelleri dinleme ve çalma, çalgı çalarken şefin jestlerini cevaplama, bir şarkıyı cover’lama, çalgı eğitimlerine ve master/usta sınıflarına katılma. | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
12 | Öğrenci sunumları | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
13 | Öğrenci sunumları | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
14 | Öğrenci sunumları | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
15 | Öğrenci sunumları | Beceri Geliştirme Çalışması Düzey Geliştirme Çalışması beyin fırtınası proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | AYBAT, B.(2017). Öğretmen 2.0 , 7. Basım, Abaküs Yayınları, İstanbul. | |
2 | Watson, S. (2011). Using Technology to Unlock Musical Creativity. New York: Oxford Universtiy Press. | |
3 | Bauer, W.I. (2014). Musci Learning Today: Digital Pedagogy for Creating, Performing and responding to Music. New York: Oxford Universtiy Press. | |
4 | Randles.C. (Ed.) (2015). Music Education: Navigating the Future. New York: Routledge. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları, bilgisayar, laptop |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 7 | 35 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 6 | 36 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |