|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Anadal eğitiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak ileri düzeyde çalgısını çalabilmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi, Çalgı öğretimi konusunda ileri düzeyde donanıma sahip olmayı ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında ileri düzeyde etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İleri düzeyde çalgı çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisine sahip olabilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Romantik dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirebilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Çağdaş dönem- stil özelliklerine uygun eserleri seslendirebilme. ; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Sonat ve konçerto formunda yazılmış eserleri seslendirebilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Konser etkinliklerinde seslendirme-yorumlama becerisi kazanabilme.; |
PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme. PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme. PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İleri düzeyde çalgısını çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisi, temel ilkeler, yaklaşımlar II. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İleri düzeyde çalgı çalmaya, ilişkin teknik ve yorumlama becerisi, temel ilkeler, yaklaşımlar II. | Enstrüman Çalma |
2 | İleri düzey sol el becerileri, sol el pozisyonları geliştirici egzersiz, etüt ve performansa yönelik çalışmalar. | Enstrüman Çalma |
3 | İleri düzey parmak teknikleri. Tekniğini geliştirici egzersiz, etüt ve uygulamalar | Enstrüman Çalma |
4 | Sol eli geliştirici egzersiz çalışmaları II | Enstrüman Çalma |
5 | Romantik dönem- stil özellikleri. | Enstrüman Çalma |
6 | Romantik dönem eserlerin analizi. Romantik dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. | Enstrüman Çalma |
7 | Çağdaş dönem- stil özellikleri. | Enstrüman Çalma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çağdaş dönem ve Türk bestecilerinin eser analizi. Çağdaş dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. | Enstrüman Çalma |
10 | Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama II. | Enstrüman Çalma |
11 | Okul eğitim müziklerini çalgısına uyarlama. Düzenleme-Seslendirme çalışmaları. | Enstrüman Çalma |
12 | Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri | Enstrüman Çalma |
13 | Repertuar tanıma çalışmaları. Seslendirme-yorumlama. | Enstrüman Çalma |
14 | Çalgı Öğretme Yöntemleri (Pedagojisi) | Enstrüman Çalma |
15 | Repertuvar Çalışmaları II | Enstrüman Çalma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hanon, C.L. (2007). Altmış Alıştırmada Virtüöz Piyanist, İstanbul: Porte Müzik Eğitim Malzemeleri Pazarlama Ltd. Şti. Yayınları | |
2 | Chopin, F. (1833). Etudes. (Paderewski, I.J.). 1-12, Op.10. Polonya: National Printing Works. (1949) | |
3 | anadal çalgısına göre çeşitli etüt ve eserlerin notaları ve kitapları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
enstruman, çeşitli eserlerin nota kitapları,video, cd |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 14 | 6 | 84 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |