Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 510 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 510 Adı: ANADAL EĞİTİMİ II Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Anadal eğitiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak ileri düzeyde çalgısını çalabilmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi, Çalgı öğretimi konusunda ileri düzeyde donanıma sahip olmayı ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında ileri düzeyde etkinlik yapabilme becerisini kazanmayı amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İleri düzeyde çalgı çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisine sahip olabilme.; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Romantik dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirebilme.; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Çağdaş dönem- stil özelliklerine uygun eserleri seslendirebilme. ; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Sonat ve konçerto formunda yazılmış eserleri seslendirebilme.; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Konser etkinliklerinde seslendirme-yorumlama becerisi kazanabilme.; PÇ-1 Anadal Eğitimi kapsamında bireysel çalgısı ile teknik ve müzikal gelişim sağlayıp, düzeyine uygun eserleri seslendirebilme.
PÇ-4 Bireysel ve küçük gruplar (oda müziği) ile çalışabilme, müzik yapabilme ve topluluk önünde seslendirebilme.
PÇ-18 En az bir enstrümanı iyi derecede seslendirme ve yorumlama becerisine sahip olma.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İleri düzeyde çalgısını çalmaya ilişkin teknik ve yorumlama becerisi, temel ilkeler, yaklaşımlar II.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İleri düzeyde çalgı çalmaya, ilişkin teknik ve yorumlama becerisi, temel ilkeler, yaklaşımlar II. Enstrüman Çalma
2 İleri düzey sol el becerileri, sol el pozisyonları geliştirici egzersiz, etüt ve performansa yönelik çalışmalar. Enstrüman Çalma
3 İleri düzey parmak teknikleri. Tekniğini geliştirici egzersiz, etüt ve uygulamalar Enstrüman Çalma
4 Sol eli geliştirici egzersiz çalışmaları II Enstrüman Çalma
5 Romantik dönem- stil özellikleri. Enstrüman Çalma
6 Romantik dönem eserlerin analizi. Romantik dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. Enstrüman Çalma
7 Çağdaş dönem- stil özellikleri. Enstrüman Çalma
8 Ara Sınav
9 Çağdaş dönem ve Türk bestecilerinin eser analizi. Çağdaş dönem- stil özelliklerine uygun eser seslendirme çalışmaları. Enstrüman Çalma
10 Topluluk Önünde Seslendirme-Yorumlama II. Enstrüman Çalma
11 Okul eğitim müziklerini çalgısına uyarlama. Düzenleme-Seslendirme çalışmaları. Enstrüman Çalma
12 Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri Enstrüman Çalma
13 Repertuar tanıma çalışmaları. Seslendirme-yorumlama. Enstrüman Çalma
14 Çalgı Öğretme Yöntemleri (Pedagojisi) Enstrüman Çalma
15 Repertuvar Çalışmaları II Enstrüman Çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hanon, C.L. (2007). Altmış Alıştırmada Virtüöz Piyanist, İstanbul: Porte Müzik Eğitim Malzemeleri Pazarlama Ltd. Şti. Yayınları
2 Chopin, F. (1833). Etudes. (Paderewski, I.J.). 1-12, Op.10. Polonya: National Printing Works. (1949)
3 anadal çalgısına göre çeşitli etüt ve eserlerin notaları ve kitapları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
enstruman, çeşitli eserlerin nota kitapları,video, cd

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 14 6 84
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 5 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180