Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / MYL 514 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: MYL 514 Adı: İSTATİSTİK II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders sosyal bilimler ve özelde eğitim bilimleri alanında kullanılan ileri istatistik tekniklerini tanıtarak veriler üzerinde uygulamalar yapma ve yorumlama becerisi kazandırır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim araştırmaları için gerekli ileri istatistik tekniklerini bilir PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Ölçüm modeli ve yapısal modeli bilir PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Doğrulayıcı faktör analizini uygular PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Gizil değişkenler ile yol analizini yapar PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Gözlenen değişkenler ile yol analizini yapar PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme.
PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme.
PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma.
Seminer-Sunum-Rapor
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yapısal eşitlik modellemesinde temel kavramlar. Gözlenen değişken ve gizil değişken. Yapısal eşitlik modellemesinde kullanılan şekil ve semboller. AMOS, LİSREL ve EQS programlarının tanıtımı. Ölçüm modeli ve yapısal model. Model uyumunun değerlendirilmesi ve uyum iyiliği indeksleri. Modifikasyon indekslerinin değerlendirilmesi. Birinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. İkinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. Gizil değişkenler ile yol analizi. Gözlenen değişkenler ile yol analizi. Melez (hybrid) yol analizi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yapısal eşitlik modellemesinde temel kavramlar. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
2 Gözlenen değişken ve gizil değişken. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
3 Yapısal eşitlik modellemesinde kullanılan şekil ve semboller. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
4 AMOS, LİSREL ve EQS programlarının tanıtımı. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
5 Ölçüm modeli ve yapısal model. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
6 Model uyumunun değerlendirilmesi ve uyum iyiliği indeksleri Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
7 Modifikasyon indekslerinin değerlendirilmesi. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Birinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
10 Birinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
11 İkinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
12 İkinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
13 Gizil değişkenler ile yol analizi. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
14 Gözlenen değişkenler ile yol analizi. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
15 Melez (hybrid) yol analizi. Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Meydan, H.C. ve Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık.
2 Cohen, B. H. & Lea, R. B. (2003). Essentials of statistics for the social and behavioral sciences. New York: John Wiley & Sons
3 Byrne, B.M. (2010). Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming (2nd ed.). New York: Rutledge, Taylor & Francis Group.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 4 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 4 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 5 25
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 6 5 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 175