|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sosyal bilimler ve özelde eğitim bilimleri alanında kullanılan ileri istatistik tekniklerini tanıtarak veriler üzerinde uygulamalar yapma ve yorumlama becerisi kazandırır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim araştırmaları için gerekli ileri istatistik tekniklerini bilir |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Ölçüm modeli ve yapısal modeli bilir |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-12 Müzik Eğitimi alanına yönelik Yönetim Kurullarınca kabul edilen bir konuda, bilimsel yöntem ile kapsamlı araştırma yapabilme, sonuçlarını raporlaştırabilme ve bir jüri önünde başarı ile savunabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Doğrulayıcı faktör analizini uygular |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Gizil değişkenler ile yol analizini yapar |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Gözlenen değişkenler ile yol analizini yapar |
PÇ-2 Araştırmacı kimliği ile alana ilişkin problemleri belirleyip uygun yöntem ve teknikle araştırabilme ve çözüm getirebilme. PÇ-7 Müzik Eğitimi alanına eleştirel bakabilme, alana ilişkin yazılan bildiri, makale ve tezleri değerlendirebilme; bu yaklaşım ile müzik yazıları yazabilme. PÇ-11 Araştırma, raporlaştırılıp sunma becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak, danışmanı ile belirlediği bir konuda Seminer çalışması yapma. |
Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yapısal eşitlik modellemesinde temel kavramlar. Gözlenen değişken ve gizil değişken. Yapısal eşitlik modellemesinde kullanılan şekil ve semboller. AMOS, LİSREL ve EQS programlarının tanıtımı. Ölçüm modeli ve yapısal model. Model uyumunun değerlendirilmesi ve uyum iyiliği indeksleri. Modifikasyon indekslerinin değerlendirilmesi. Birinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. İkinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. Gizil değişkenler ile yol analizi. Gözlenen değişkenler ile yol analizi. Melez (hybrid) yol analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yapısal eşitlik modellemesinde temel kavramlar. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Gözlenen değişken ve gizil değişken. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Yapısal eşitlik modellemesinde kullanılan şekil ve semboller. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
4 | AMOS, LİSREL ve EQS programlarının tanıtımı. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Ölçüm modeli ve yapısal model. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Model uyumunun değerlendirilmesi ve uyum iyiliği indeksleri | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Modifikasyon indekslerinin değerlendirilmesi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Birinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Birinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
11 | İkinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
12 | İkinci düzey doğrulayıcı faktor analizi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Gizil değişkenler ile yol analizi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Gözlenen değişkenler ile yol analizi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Melez (hybrid) yol analizi. | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Meydan, H.C. ve Şeşen, H. (2011). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları. Ankara: Detay Yayıncılık. | |
2 | Cohen, B. H. & Lea, R. B. (2003). Essentials of statistics for the social and behavioral sciences. New York: John Wiley & Sons | |
3 | Byrne, B.M. (2010). Structural equation modeling with AMOS: Basic concepts, applications, and programming (2nd ed.). New York: Rutledge, Taylor & Francis Group. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 4 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 175 |