| Dersin İçeriği |
| Dede Korkut Kitabının Dresden nüshasında yer alan on iki anlatı bu dersin sınırlılığını oluşturmaktadır. Bununla birlikte eserin “Mukaddime” kısmı da göz önünde bulundurularak anlatılar üzerinde değerlendirmelerde bulunulması planlanmıştır. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Dersin Genel İşleyişi Hakkında |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 2 |
Dede Korkut Kitabı Üzerine |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 3 |
Anlatıcı ve Dinleyici Ekseninde Dede Korkut |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 4 |
Sözlü Kültür ve Yazılı Kültür Doğrultusunda Dede Korkut |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 5 |
Mitik ve Epik Bilgi Açısından Dede Korkut |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 6 |
“Gizli Dede Korkut” Hakkında |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 7 |
Kaos-Kozmos Açısından Dede Korkut Kitabı |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Dede Korkut Kitabı: Mukaddime |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 10 |
“Dirse Han Oğlı Bugaç Han Boyı” |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 11 |
“Dirse Han Oğlı Bugaç Han Boyı” |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 12 |
“Duha Koca Oglı Delü Dumrul Boyı” |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 13 |
“Basat Depegözi Öldürdügi Boy” |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 14 |
“Salur Kazan Tutsak Olup Oglı Uruz Çıkardugı Boy” |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 15 |
İç Oguza Taş Oguz Asi Olup Beyrek Öldügi Boy” |
Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Abdulla, Kamal (2012). Mitten Yazıya veya Gizli Dede Korkut. Akt. Dr. Ali Duymaz. İstanbul: Ötüken. |
| 2 |
Abdulla, Kamal (2020). Dede Korkut Destanı’nın Poetikası Şafak Varyantı. Akt. Ali Duymaz. İstanbul: Ötüken. |
| 3 |
Arslan, Mustafa (2005). “Türk Destanlarında Evren Tasarımı”. Prof. Dr. Fikret Türkmen Armağanı. İzmir: Kanyılmaz. |
| 4 |
Arslan, Mustafa ve Milay Köktürk (1998). “Boğaç Han Hikâyesinde Davranış Analizi”. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi. S. II. 247-255. |
| 5 |
Cassirer, Ernst (2005). Sembolik Formlar Felsefesi II Mitik Düşünme. Çev. Milay Köktürk. Ankara: Hece. |
| 6 |
Ergin, Muharrem (2004). Dede Korkut Kitabı I Giriş-Metin Faksimile. Ankara: TDK. |
| 7 |
Koçak, Aynur (2011). “Bir Kahraman Modeli Olarak Karaçuk Çoban”. Dede Korkut ve Geçmişten Geleceğe Türk Destanları Uluslararası Sempozyum Bildiriler Kitabı. Ankara: Güzeliş Ofset. |
| 8 |
Oğuz, M. Öcal (1996). “Dede Korkut Destanlarından Kanlı Koca Oğlu Turalı Boyı’nın Tahlili”. Bilig Dergisi. S. 1. s. 18-23. |
| 9 |
Köse, Serkan (2020). “Dede Korkut Kitabı’nı Kaos ve Kozmos Bağlamında Okuma”. Milli Folklor. S. 125. s. 71-71. |
| 10 |
Korkmaz, Ramazan (2016). “Arketipsel Sembolizm Açısından Dede Korkut Anlatılarındaki Yüce-Birey ve Alp-Bilge Tipi”. Dede Korkut Okumaları. (Ed.) Ramazan Korkmaz. İstanbul: Kesit Yayınları, |
| 11 |
Türkeş Günay, Umay (2000).“Dede Korkut Kitabı ve Toplumsal Değerlerin Tahlili”. Uluslararası Dede Korkut Bilgi Şöleni Bildirileri. (Haz.) Alev Kâhya Birgül ve diğer. 191-202. |
| 12 |
Pehlivan, Gürol (2015). Dede Korkut Kitabı’nda Yapı, İdeoloji ve Yaratım-Dresden ve Vatikan Nüshalarının Mukayeseli Bir İncelemesi. İstanbul: Ötüken Neşriyat. |
| 13 |
Ölçer Özünel, Evrim (2015). “Baharı Getiren Kahraman: Bamsı Beyrek”. Millî Folklor 107 : 34-48. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Kitap, bilgisayar, projeksiyon, CD. |