|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET TUNAZ, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı amaçlarla oluşturulan kompozisyonları inceleyerek araştırma ve yazma sürecinde gerekli aşamaları tanımaları ve bu süreçte elde ettikleri bilgileri kullanarak kompozisyon yazma becerisi kazanmalarıdır. Bu derste öğrenciler yazma becerileri ile ilgili temel bilgileri kazanırlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Akademik yazma becelerini geliştirir ve uygulayabilir |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-7 Sözlü ve ya yazılı çeviri alanlarından en az birinde uzmanlaşır PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı metin türlerini tanıyabilir ve yeni metinler üretebilir |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür PÇ-14 İlgili alanların kelime haznelerine her iki dilde sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tez ifadesi yazmanın farklı yöntemlerini uygulayabilme |
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrenciler bu derste örnekleme, karşılaştırma, sebep -sonuç ve tartışma amaçlı kompozisyon yazmayı öğreneceklerdir. Her hafta sınıfta ve evde çeşitli konularda ve türlerde kompozisyon yazarak bu becerilerini geliştireceklerdir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
2 | Açıklayıcı (expository) kompozisyon nedir? Tanımı ve uygulama örnekleri üzerine tartışma. | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
3 | Paragraf yazma ve inceleme | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
4 | Paragraf yazma ve inceleme | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
5 | Örnekleme kompozisyonu | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
6 | Örnekleme kompozisyonu | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
7 | Ara sınav öncesi genel tekrar | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karşılaştırma kompozisyonu | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
10 | Karşılaştırma kompozisyonu | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
11 | Sebep- sonuç kompozisyonu | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
12 | Sebep- sonuç kompozisyonu | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
13 | Tartışma kompozisyonu | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
14 | Tartışma kompozisyonu | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
15 | Final sınavı öncesi genel tekrar | Ders anlatımı, sunum, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 146 |