Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU / ETI107 - MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)

Kodu: ETI107 Adı: YAZILI ÇEVİRİYE GİRİŞ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SAMET TAŞÇI (samettasci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencinin çevirinin temelini oluşturan çeşitli kavramları ve çeviri sürecinde etkili olan ve zaman zaman soruna yol açan çeşitli etmenleri öğrenmesini ve metnin türüne, işlevine ve okuyucusuna göre çeviri stratejisi geliştirebilmesini amaçlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 ileri akademik yazım becerilerine sahip olur. PÇ-15 Çeşitli alanların (Fen, Sosyal ve Sağlık Bilimleri vb) terminolojisine hakim olur ve bunun dışında ikinci yabancı dili ve İngilizce’yi hem kaynak hem erek dil olarak kullanır
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklı kompozisyon türlerinin yazım kuralları konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 akademik yazım becerilerine sahip olmanın çeviri becerisi edinmek üzerindeki etkisini kavrar. PÇ-7 Sözlü ve ya yazılı çeviri alanlarından en az birinde uzmanlaşır
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Yazmanın temelleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Anlatı paragrafları Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Betimsel paragraflar Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Açıklayıcı paragraflar Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Fikirleri geliştirme ve destekleme Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Yazının planlanması, taslak yazılması ve yeniden gözden geçirme Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Yazının planlanması, taslak yazılması ve yeniden gözden geçirme Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Örneklem türü yazı Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Karşılaştırma türü yazı Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Sınıflandırma türü yazı Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
13 İkna edici yazı türü Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Tartışma türü yazı Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Atıfta bulunma ve bilimsel yazı yazma teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Reid Joy M. The Process of Composition , Prentice Hall, 1988
2 Smalley Regina L, Ruetten Mary K. Refining Composition Skills, London, Macmillan, 1990
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 10 1 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120