|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SAMET TAŞÇI (samettasci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin, Anlambilim, Edimbilim, ve Söylem çözümlemesi gibi dilbilimin temel alanları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu konulara ek olarak öğrencilere dilin tarihi gelişimi ve değişimi, dilin bölgesel değişimi, dilin sosyal değişimi ve dilin kültürel değişimi hakkında bilgiler verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | dil alanındaki çalışmalarda temel konuları anlayabilecek |
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | dil alanındaki çalışmalarda yeni gelişmelerden haberdar olacak |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | dilbilimciler tarafından dil hakkında bilgiyi elde etmede kullanılan yöntemleri öğrenecektir. |
PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Edimbilim | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
2 | Edimbilim | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
3 | Söylem Çözümlemesi | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
4 | Söylem Çözümlemesi | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
5 | Dil ve Beyin | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
6 | İlk dil edinimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
7 | İkinci dil edinimi/öğrenimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Jestler ve İşaret dili | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
10 | Yazı Dili | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
11 | Dil tarihi ve değişimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
12 | Dildeki bölgesel farklılıklar | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
13 | Dildeki toplumsal farklılıklar | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
14 | Dil ve Kültür | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
15 | Dil ve Kültür | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yule, George. The Study of Language. 2nd Ed. Cambridge UP, 1996 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |