|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrenciye Britanya'nın günümüz yaşam ve toplumunu coğrafi konum, iklim, halklar, kurumlar, gelenek-görenek, toplumsal cinsiyet, sosyal sınıf ve alışkanlıklarından örneklerle tanımlayacak ve tartışacak bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngiltere’nin kurum ve kuruluşlarını tanır ve açıklar. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İngiltere’nin gündelik hayatını, geleneklerini sınıflandırır ve tartışır. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İngiltere’de sınıf yapısını, dini, gündelik hayatı açıklar ve yorumlar. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste, İngiltere’nin çok kültürlü bir toplum olarak eğitim, adalet, yönetim, aile, din gibi kurumları sınıf, cinsiyet, gündelik yaşam, adetler, gelenekler gibi günlük yaşamı ve toplumu düzenleyen özellikleri film, kültürel ve edebi eserlerle örneklendirilerek incelenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İngiltere’ye genel bakış, coğrafya, iklim, bölgeler, nüfus yapısı, doğal kaynaklar | Anlatma, Tartışma |
2 | Coğrafi konum, iklim, bölgeler, nüfus yapısı, doğal kaynakların tartışılması | Anlatma, Tartışma |
3 | İngiltere’deki uluslar, kısa tarihçe ve milli kimlikler | Anlatma, Tartışma |
4 | Etnik azınlıklar, çok kültürlülük | Anlatma, Tartışma |
5 | Etnik azınlıklar, çok kültürlülük (devam) | Anlatma, Tartışma |
6 | Sosyal sınıf ve toplumsal cinsiyet | Anlatma, Tartışma |
7 | Yönetim biçimi, monarşi, Parlamento, siyasi partiler, merkezi ve yerel yönetim | Anlatma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hukuk sistemi, Ordu sistemi | Anlatma, Tartışma |
10 | Eğitim sistemi, devlet okulları, özel okullar, üniversiteler | Anlatma, Tartışma |
11 | Sosyal devlet, sağlık sistemi | Anlatma, Tartışma |
12 | İş/sizlik, konut ve toplu taşıma | Anlatma, Tartışma |
13 | Din | Anlatma, Tartışma |
14 | Medya | Anlatma, Tartışma |
15 | Alışkanlıklar, gelenek-görenekler, boş zaman, tatil, spor ve sanat | Anlatma, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uygur Kocabaşoğlu. İngiliz Sicimi. | |
2 | Nicholas ve Alan Warde, ed. The Contemporary British Society Reader. | |
3 | George Mikes. How to Be A Brit. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 149 |