|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilere dillerin tarihi, kökeni ve sınıflandırması gibi konular öğretilir. Ayrıca dil felsefesi bağlamında dil ve dünya, dil ve düşünce ilişkileri üzerine çeşitli düşünürlerin görüşlerinden faydalanılarak sınıf içi tartışmalar gerçekleştirilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | ana hatlarıyla dilbilimi tarihini ve başlıca dilbilimi okullarını tanır. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | dünya dillerinin ortak yönlerini ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | modern dilbilimin çalışma alanlarını öğrenir. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil, Dilbilim, Dillerin Tarihi, Dilin Türleri ve Dillerin Sınıflandırılması hakkında bilgi verir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Dil, Dilbilim, Dilbilim Tarihine Bir Bakış, Bugünkü Dilbilimin Dalları, Sesbilim, Fonoloji, Biçimbilgisi, Dizimbilgisi, Anlambilim, Sözcükbilim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Sözlükbilgisi, Adbilim, Lehçebilim, Öteki Alanlar, Dilbiliminde Yöntemler, Dil: Bildirişme, Bildirişme Dizgeleri, Bir Bildirişme Dizgesi olarak Dil, İşaretbilim, İnsan Dili, Dil-Düşünme İlişkisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Dilin Tanımı, Dilin Birimleri, Dille Toplumun ve Kültürün İlişkisi, Dille Gerçek ya da Anlatım Yolu Sorunu, Çeviri Sorunu, Makineli Çeviri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
4 | Dilin Türleri, Özel Diller, Argo, Yapma Diller, Dilin Doğuşu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
5 | Yeryüzündeki Diller: Yeryüzünde konuşulan Diller, Sayıları, Dil Akrabalığı, Dil Tipolojisi, Dil Sınıflamaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
6 | Dillerin Sınıflandırılması (Biçimbilgisel Sınıflandırma)Tek Heceli Diller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
7 | Dillerin Sınıflandırılması (Biçimbilgisel Sınıflandırma) Çekimli Diller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dillerin Sınıflandırılması (Biçimbilgisel Sınıflandırma) Eklemeli Diller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
10 | Dillerin Sınıflandırılması (Kaynak Açısından Diller) Hint-Avrupa Dilleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
11 | Dillerin Sınıflandırılması (Kaynak Açısından Diller) Çin-Tibet Dilleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
12 | Dillerin Sınıflandırılması (Kaynak Açısından Diller) Ural-Altay Dilleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
13 | Hami-Sami Dillleri, Bantu Dilleri, Kafkas Dilleri, Diğer Diller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
14 | Diller arasındaki İlişkiler, Kültür Akrabalıkları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
15 | Diller Arası İlişkilerde Tarihi ve Coğrafi Faktörler, Dil Coğrafyası, Dil Atlasları, Lehçebilim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dillerin Tarihi - Tore JANSON - Boğaziçi Üniversitesi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |