|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İSMAİL SERDAR ALTAÇ (serdaraltac@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrencilere dillerin tarihi, kökeni ve sınıflandırması gibi konular öğretilir. Ayrıca dil felsefesi bağlamında dil ve dünya, dil ve düşünce ilişkileri üzerine çeşitli düşünürlerin görüşlerinden faydalanılarak sınıf içi tartışmalar gerçekleştirilir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | ana hatlarıyla dilbilimi tarihini ve başlıca dilbilimi okullarını tanır. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | dünya dillerinin ortak yönlerini ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | modern dilbilimin çalışma alanlarını öğrenir. |
PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer PÇ-4 Analitik düşünür |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dil, Dilbilim, Dillerin Tarihi, Dilin Türleri ve Dillerin Sınıflandırılması hakkında bilgi verir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: Dil, Dilbilim, Dilbilim Tarihine Bir Bakış, Bugünkü Dilbilimin Dalları, Sesbilim, Fonoloji, Biçimbilgisi, Dizimbilgisi, Anlambilim, Sözcükbilim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 2 | Sözlükbilgisi, Adbilim, Lehçebilim, Öteki Alanlar, Dilbiliminde Yöntemler, Dil: Bildirişme, Bildirişme Dizgeleri, Bir Bildirişme Dizgesi olarak Dil, İşaretbilim, İnsan Dili, Dil-Düşünme İlişkisi | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 3 | Dilin Tanımı, Dilin Birimleri, Dille Toplumun ve Kültürün İlişkisi, Dille Gerçek ya da Anlatım Yolu Sorunu, Çeviri Sorunu, Makineli Çeviri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 4 | Dilin Türleri, Özel Diller, Argo, Yapma Diller, Dilin Doğuşu | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 5 | Yeryüzündeki Diller: Yeryüzünde konuşulan Diller, Sayıları, Dil Akrabalığı, Dil Tipolojisi, Dil Sınıflamaları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 6 | Dillerin Sınıflandırılması (Biçimbilgisel Sınıflandırma)Tek Heceli Diller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 7 | Dillerin Sınıflandırılması (Biçimbilgisel Sınıflandırma) Çekimli Diller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dillerin Sınıflandırılması (Biçimbilgisel Sınıflandırma) Eklemeli Diller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 10 | Dillerin Sınıflandırılması (Kaynak Açısından Diller) Hint-Avrupa Dilleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 11 | Dillerin Sınıflandırılması (Kaynak Açısından Diller) Çin-Tibet Dilleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 12 | Dillerin Sınıflandırılması (Kaynak Açısından Diller) Ural-Altay Dilleri | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 13 | Hami-Sami Dillleri, Bantu Dilleri, Kafkas Dilleri, Diğer Diller | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 14 | Diller arasındaki İlişkiler, Kültür Akrabalıkları | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 15 | Diller Arası İlişkilerde Tarihi ve Coğrafi Faktörler, Dil Coğrafyası, Dil Atlasları, Lehçebilim | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dillerin Tarihi - Tore JANSON - Boğaziçi Üniversitesi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 20 | 1 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 121 | ||