Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU / ETI416 - MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)

Kodu: ETI416 Adı: ORTAK DİL OLARAK İNGİLİZCE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜTERCİM VE TERCÜMANLIK ANABİLİM DALI (İNGİLİZCE)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları konularına odaklanmaktadır. Ayrıca öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebi eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi bu ders kapsamında öğretilmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürlerarası farklı iletişim biçimlerini etkileyen çeşitli değerleri, özellikle de Türk, İngiliz, Amerikan ve diğer milletlerin kültür değerlerini tanıyabilir PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kültürlerarası farklı iletişim biçimlerini etkileyen çeşitli değerleri, özellikle de Türk, İngiliz, Amerikan ve diğer milletlerin kültür değerlerini analiz edebilir PÇ-1 Disiplinlerarası çalışmalar yapar
PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kültürel çeşitliliğe saygı geliştirebilir PÇ-2 Eğitimi verilen kültürlerin dil ve tarihlerine dair temel ve uzmanlık bilgisine sahip olur
PÇ-3 Dilsel ve kültürel farklılıkların getirdiği özel koşulları fark eder ve karşılaşılan sorunları çözer
PÇ-5 Etik ilkelerden ve bilim ahlakından ödün vermez
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımı, ortak dil olarak İngilizce ve İngilizcenin dünya üzerinde farklı kullanımları; İngilizcenin uluslararası dil olarak kullanımının İngilizcenin öğretimine ve öğretmen eğitimine yansımaları; öğrencilerin dil ve kültür arasındaki ilişkiye yönelik bilinçlerinin geliştirilmesi ve kültürün dil öğretimindeki yerinin irdelenmesi; ders kitapları, edebî eserler, filmler, TV programları ve reklamlar gibi materyallerin incelenerek kültürel ögelerin değerlendirilmesi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı ve içerik hakkında değerlendirmeler Ders anlatımı, sunum, tartışma
2 Kültürel ve kültürlerarası iletişimde temel kavramlar, ilkeler, tanımlar. Ders anlatımı, sunum, tartışma
3 Dünya İngilizceleri Ders anlatımı, sunum, tartışma
4 Kültürler, eş-kültürler ve uluslar arasında iletişim Ders anlatımı, sunum, tartışma
5 İletişimde kritik düşünme Ders anlatımı, sunum, tartışma
6 Dil ve kültür arasındaki ilişki: Sözel dil ve beden dili. Etnikmerkezlilik,sosyal mesafe,ön yargı ve iletişim. Ders anlatımı, sunum, tartışma
7 İletişimsel bakış açısı: diyalog, duygusal iletişim, bilgi amaçlı iletişim. Ders anlatımı, sunum, tartışma
8 Ara Sınav
9 Farklılıklarla karşılaşma: Kültürel yapılar ve iletişim. Ders anlatımı, sunum, tartışma
10 Kişi, aile ve toplum Ders anlatımı, sunum, tartışma
11 Kültürel kimlik, kültürel önyargı, insan doğası, doğa ve doğa üstü. Ders anlatımı, sunum, tartışma
12 Farklı kültürlerde beden dili. Ders anlatımı, sunum, tartışma
13 Diller ve kültürler Ders anlatımı, sunum, tartışma
14 İkinci dil eğitimine kültürlerarası yaklaşım Ders anlatımı, sunum, tartışma
15 Uygulamada Kültürlerarası iletişim: Zorluklar ve engeller Ders anlatımı, sunum, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 10 1 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 109