| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ADEM VAROL (ademvarol@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		CANSIN İLAYDA ÇETİN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel Tasarım Eğitimi dersi öğrencinin iki boyutlu düşünüp analiz edebilmesini; ders kapsamında öğrendiği yetilerle deneysel çalışmalar üretebilmesini amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tasarımın ilke ve elemanlarını açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Öğrenci temel tasarım ilkelerini kullanarak biçim üretebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tasarım kavramı; tasarım yöntemleri; tasarımın ilke ve öğelerini kapsayan teorik ve uygulamalı bir derstir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Giriş: dersin amaçları, beklentiler ve dersin işlenişinin konuşulması | Anlatım, soru-cevap | 
| 2 | 1.1. Tasarım Nedir?, Tasarımla Uğraşan Meslek Disiplinlerinin Tanıtılması 1.1.1 Şehir Plancılığı 1.1.2 Peyzaj Mimarlığı 1.1.3 Mimarlık 1.1.4 İç Mimarlık 1.1.5 Endüstri Ürünleri Tasarımı | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 3 | Tasarım İlkeleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 4 | Tasarım İlkeleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 5 | Tasarım İlkeleri ile kompozisyon oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 6 | Tasarım İlkeleri ile kompozisyon oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 7 | Tasarım İlkeleri ile kompozisyon oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Uygulamaların Değerlendirilmes | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 10 | Uygulamaların Değerlendirilmes | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 11 | Üçüncü Boyutta Tasarım İlkelerini | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 12 | Üçüncü Boyutta Tasarım İlkelerini | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 13 | Üçüncü Boyutta Tasarım İlkeleri ile biçim oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap | 
| 14 | İşlenen konularla ilgili maket Uygulaması | Tartışma, soru-cevap | 
| 15 | İşlenen konularla ilgili maket Uygulaması | Tartışma, soru-cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Francis D.K.Ching, İç Mekan Tasarımı | |
| 2 | Francis D.K.Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen | |
| 3 | Nevide Gökaydın, Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı | |
| 4 | Latife Gürer, Temel Tasarım | |
| 5 | Bert Bielefeld, Basics Design | |
| 6 | Wucius Wong, Principles of Form and Design | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| çizim, maket ve pafta malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 3 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 3 | 10 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 4 | 9 | 36 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 | 
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 230 | ||