|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM VAROL (ademvarol@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
CANSIN İLAYDA ÇETİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel Tasarım Eğitimi dersi öğrencinin iki boyutlu düşünüp analiz edebilmesini; ders kapsamında öğrendiği yetilerle deneysel çalışmalar üretebilmesini amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tasarımın ilke ve elemanlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrenci temel tasarım ilkelerini kullanarak biçim üretebilir. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tasarım kavramı; tasarım yöntemleri; tasarımın ilke ve öğelerini kapsayan teorik ve uygulamalı bir derstir | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: dersin amaçları, beklentiler ve dersin işlenişinin konuşulması | Anlatım, soru-cevap |
2 | 1.1. Tasarım Nedir?, Tasarımla Uğraşan Meslek Disiplinlerinin Tanıtılması 1.1.1 Şehir Plancılığı 1.1.2 Peyzaj Mimarlığı 1.1.3 Mimarlık 1.1.4 İç Mimarlık 1.1.5 Endüstri Ürünleri Tasarımı | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | Tasarım İlkeleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Tasarım İlkeleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | Tasarım İlkeleri ile kompozisyon oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Tasarım İlkeleri ile kompozisyon oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Tasarım İlkeleri ile kompozisyon oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulamaların Değerlendirilmes | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | Uygulamaların Değerlendirilmes | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | Üçüncü Boyutta Tasarım İlkelerini | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | Üçüncü Boyutta Tasarım İlkelerini | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Üçüncü Boyutta Tasarım İlkeleri ile biçim oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | İşlenen konularla ilgili maket Uygulaması | Tartışma, soru-cevap |
15 | İşlenen konularla ilgili maket Uygulaması | Tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Francis D.K.Ching, İç Mekan Tasarımı | |
2 | Francis D.K.Ching, Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen | |
3 | Nevide Gökaydın, Eğitim-Temel Sanat Eğitimi- Sanat Öğretimi ve Bilgi Kapsamı | |
4 | Latife Gürer, Temel Tasarım | |
5 | Bert Bielefeld, Basics Design | |
6 | Wucius Wong, Principles of Form and Design | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim, maket ve pafta malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 3 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 4 | 9 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 230 |