Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM307 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM307 Adı: STAJ I Teorik+Uygulama: 0+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinin eğitimlerine katkıda bulunacak şekilde pratik, teknik ve idari bilgi ve tecrübe kazanmalarıdır. Dönem içerisinde aldıkları teorik derslerin ve ileriki dönemlerde alacakları derslere destek olmak üzere uygulama yapar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarımsal üretimin değişik aşamalarında deneyim kazanma PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.
PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 İş güvenliği ve ergonomi hakkında bilgi sahibi olma PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.
PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Tarımsal amaçlı el aletleri kullanma becerisi kazanma PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir
PÇ-10 İç mekan tasarım sürecinin bütününü yönetebilme becerisine sahiptir.
PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir.
PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretim hayatında alınan teorik ve pratik bilgilerin uygulamasını büro ya da şantiyede deneyimlemektedirler. Öğrencilerin sorumuluğundaki uygun staj yeri bulma konusunda onay verme yetkisi bölüm staj komisyonundadır. Büro ve şantiye çalışamalarını ve buralardaki tasarım, proje ve uygulama sürecini profesyonel ortamda gözlemleyerek ve deneyimleyerek bilgi ve becerilerini geliştirilmesi. Staj sonunda staj komisyonu tarafından denetlenmesi, öğrencinin dolduracağı staj defterinin incelenmesi ve onaylanması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ara Sınav
2 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dersi veren öğretim üyesinin ders notları, önerilen kaynak kitaplar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 100

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 14 28
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 2 14 28
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 114