|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin ürün ölçeğinde tasarım yapma konusundaki becerilerini arttırmak; mobilya tasarım sürecini, tema oluşturma, tasarım geliştirme, AR-GE ve üretim süreçleri ile birlikte ele almak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mobilya tasarım sürecini yönetibilir |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Mobilya tasarımını ürettirebilir |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Tasarım ve üretim sürecindeki bütün girdileri yöntebilir |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. PÇ-9 Karşılaştığı problemlerde yenilikçi ve özgün çözümler üretir PÇ-11 İç mimarlık alanında özelleşmiş tasarım problemleri ile ilgili bilgiye hakimdir. PÇ-12 Mesleki etik ve iş ahlakı konusunda bilgi sahibidir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mobilya tanımı ve mobilyada kullanılan malzemelerin araştırılması, örnek mevcut mobilyaların analiz edilmesi, mobilya tasarım ve geliştirme sürecinde yaratıcı düşünme biçimlerini geliştirme, mobilyada işlevlerin araştırılması ve analiz edilmesi, mevcut analizler üzerinden yeni tasarımda kavram geliştirme ve analiz süreci, yeni mobilya tasarım projelerinin gerekli teknik ve görsel anlatım tekniklerine uygun bir şekilde sunumu, bu tasarımların kritik edilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel içeriğin aktarılması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap |
2 | Çeşitli mobilya tasarımlarının araştırılması; malzeme, tasarım ve üretim süreci konusunda analizinin yapılması; çalışma gruplarının ve görev paylaşımlarının belirlenmesi | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grafik çizme |
3 | Araştırılan tasarımlara yönelik grupların temel sunumlarını paylaşması; sunumlar üzerinde bilgilerin tartışılması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grafik çizme |
4 | Araştırılan tasarımlara yönelik grupların temel sunumlarını paylaşması; sunumlar üzerinde bilgilerin tartışılması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grafik çizme |
5 | Araştırılan mobilya tasarımlarının analizlerinin (form ve fonksiyon) incelenmesi; grupların çeşitli imge araçları ile tartışması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
6 | Araştırılan mobilya tasarımlarının analizlerinin (form ve fonksiyon) incelenmesi; grupların çeşitli imge araçları ile tartışması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
7 | Araştırılan mobilya tasarımlarının analizlerinin (malzeme ve üretim yöntem teknikleri) incelenmesi; grupların çeşitli imge araçları ile tartışması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırılan mobilya tasarımlarının analizlerinin (malzeme ve üretim yöntem teknikleri) incelenmesi; grupların çeşitli imge araçları ile tartışması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
10 | Araştırılan ürünlerden beyin fırtınası yoluyla yeni kavram ve imgelerin üretimi; yeni fonksiyon ve ihtiyaçların belirlenmesi (triz yöntemi, morfolojik yöntem vd.) | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
11 | Araştırılan ürünlerden beyin fırtınası yoluyla yeni kavram ve imgelerin üretimi; yeni fonksiyon ve ihtiyaçların belirlenmesi (triz yöntemi, morfolojik yöntem vd.) | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
12 | Ortaya çıkan yeni ürünlerin beyin fırtınası ile bütün tasarım süreçlerinin analiz edilmesi, tartışılması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
13 | Ortaya çıkan yeni ürünlerin beyin fırtınası ile bütün tasarım süreçlerinin analiz edilmesi, tartışılması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
14 | Tasarıma yönelik son kararların alınması, ürünün iç mimari teknik çizim kurallarına uygun bir şekilde teknik çizimlerin aktarılması ve tartışılması | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
15 | Tasarıma yönelik son kararların alınması, ürüne yönelik tasarımların iki ve üç boyutlu dijital ortamda / maket ortamında görsel anlatım tekniklerine uygun bir şekilde aktarımı | Anlatma ve tartışma yöntemi, Soru Cevap, Beyin fırtınası, Grup çalışması, Grafik çizme, Kavram haritası yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BAYAZIT, Nigan. Endüstri ürünlerinde ve mimarlıkta tasarlama metodlarına giriş. İstanbul: Literatür, 1994. | |
2 | Lawson, S. (2013). Furniture Design: An Introduction to Development, Materials and Manufacturing. Laurence King Publishing. | |
3 | Orrom, J. (2018). Chair Anatomy: Design and Construction. Thames & Hudson Publisihing, 1st Edition. | |
4 | Yudina, A. (2015). Furnitecture:Furniture that Transforms Space. Thames & Hudson Publisihing, 1st Edition. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
çizim ve maket malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |