| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		GÖKHAN ALKAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin iş hayatında Rus dilini doğru ve akıcı olarak kullanmalarını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel düzeyde Rusça iletişim kurabilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Rusça temel dil bilgisi yapılarını kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Rusça temel kelime bilgisini ve deyimleri kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-4 | Temel düzeyde çeviri yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-5 | Rus kültürünü tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel seviyede okuma, yazma, konuşma, dinleme. Her beceri için uygun dilbilgisi ve kelime bilgisi. Çeşitli aktivite ve alıştırmalar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Geçen sömestrin genel tekrarı | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 2 | Sıfatların çekimleri | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 3 | Adıllar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 4 | Belirteçler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 5 | Eylemler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 6 | Eylemlerde durum (bitmişlik, bitmemişlik) | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 7 | Genel tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sınav öncesi işlenen konuları hatırlama | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 10 | Ortaçlar (etken çatı) | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 11 | Ortaçlar (edilgen çatı) | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 12 | Bileşik tümceler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 13 | Çeliştirici ve Ayrıştırıcı bağlaçlar | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 14 | Karmaşık tümceler | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 15 | Genel Tekrar, sınav öncesi hazırlık | Boşluk doldurma, Soru-Cevap, Kelime çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çernışov, S.İ. Poyehali! Russkiy yazık dlya vzroslıh. Naçalnıy kurs. SPb: Zlatoust, 2009 | |
| 2 | Belikova, L.G.; Şutova, T.A.; Stepanova, S.B. Russkiy yazık. Pervıye Şagi. SPb.: İzdatelskiy dom "MİRS", 2010 | |
| 3 | Antonova V.Ye; Nahabina M.M.; Safronova M.V.; Toltstıh A.A. Doroga v Rossiyu. SPb: Zlatoust, 2010 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları, Sözlük | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 12 | 48 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||