|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERVE NURLU, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, çocuk ve ergen danışanlarla psikolojik danışma süreci hakkında gerekli bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Çocuk ve ergenlerin gelişimsel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma kuramlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışmada aile ile nasıl konsültasyon yapabileceğini kuramlar doğrultusunda açıklayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-12 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinde bireylerle yansız ve önyargısız bir iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma; çocuk ve ergenlerin gelişimsel özellikleri, çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma sürecine yönelik farklı kuramlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Çocuk ve Ergen Danışanlarda Dikkat Edilmesi Gerekenler | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 2 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Psikodinamik Yaklaşımlar | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 3 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada İnsancıl Yaklaşımlar Rogerian Kuram ve Oyun Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 4 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada İnsancıl Yaklaşımlar II Gestalt ve Varoluşçu Yaklaşımlar | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 5 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Akılcı Duygusal Davranış Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 6 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Bilişsel Davranışçı Oyun Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 7 | Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışmada Aile ve Örgütsel Sistem Yaklaşımları | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Çocuk ve Ergenlerle Yaşantısal Aile Danışmanlığı | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 10 | Çocuk ve Ergenlerle Minuchin Yapısal Aile Danışmanlığı | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 11 | Çocuk ve Ergenlerle Bowen Aile Sistemleri Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 12 | Çocuk ve Ergenler ve Ailelerle Filial Aile Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 13 | Çocuk ve Ergenlerle Milan Sistemik Aile Terapisi | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 14 | Çocuk ve Ergenlerde İçselleştirme sorunları | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 15 | Çocuk ve Ergenlerde Dışsallaştırma Sorunları | Anlatma Tartışma soru cevap beyin fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çaykuş, T. M. ve Siyez, D. M. (2021). Çocuk ve Ergenlerde Psikolojik danışma. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Akıllı tahta, bilgisayar, projeksiyon, powerpoint sunusu, tahta, kalem, ders kitabı. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 16 | 32 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 15 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||